Follow je lah..


Rabu, 28 Mei 2008

Tempelak Islam Hadhari

Selangor telah mengharamkan Islam Hadhari. Segala program yang mempunyai unsur Islam Hadhari tidak akan dibenarkan. Oleh itu, mana-mana kelab Islam Hadhari di Selangor juga wajib dibubarkan serta merta. Kepada Imam yang membaca teks khutbah berkaitan Islam Hadhari akan ditarik tauliahnya. Ini amaran tegas.

Sesiapa yang tidak faham atau dangkal ilmu kefahaman Islamnya, mungkin membantah keputusan ini. Mungkin mereka menganggap kerajaan Selangor sudah keterlaluan dan sanggup mengharamkan benda yang 'baik' kerana perbezaan politik. Sedangkan bagi mereka, Islam Hadhari itu adalah baik dan usahlah dipertikaikan samada Islam Hadhari atau Hadharatul Islam.

Selangor mengharamkan Islam Hadhari dengan menaikkan Islam. Islam yang dibawa oleh Rasulullah itulah pegangan hingga ke hari Qiamat. Kerana Islam lah yang membawa kemuliaan dan meningkatkan tamadun manusia.

Jika mereka mengatakan 'Islam Hadhari' adalah pendekatan semata-mata, lupakan ia. Pendekatan kita adalah pendekatan Islam. Bukan Islam Hadhari, Islam laberal, Islam plural, dan Islam sekular. Hanya satu disisi ALLAH, iaitu Islam.

Imam Hadhari ditemplak kerana pengharaman ini. Beliaulah yang menggagaskan Islam Hadhari. Islam Hadhari idea Dolah itu telah mencalar Islam dan menambahkan kecelaruan. Mereka mahukan pembangunan dan kenaikan ekonomi ala hadhari, tetapi mereka menolak intipati sebenar Islam.

Tamatlah riwayat Islam Hadhari di Selangor. Bakal menyusul pula di Pulau Pinang. Inilah ketegasan dalam membawa Islam yang sebenar yang tidak dijuzuk mengikut kehendak mereka. Kita serius dalam membawa Islam dan tidak ingin menambahkan lagi keserabutan masyarakat untuk memahami apa pula Islam Hadhari itu. Cukuplah untuk umat Islam mengetahuidan mempelajari silibus Islam dan bukan silibus Islam Hadhari.

2 ulasan:

Rajuna berkata...

aku sendiri pun pening.
apa achievement islam hadhari sebenarnya?

Head Shot berkata...

awak tak faham ya islam hadhari..achvment dia nak 'cari damai abadi' lah...awk leh tgk cni:

http://sujudterakhir.blogspot.com/2008/02/dah-jumpa-dah-damai-abadi.html

taking care!salam ukhwah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan