Follow je lah..


Rabu, 3 September 2008

Masa Berkemas-kemas


Tarikh yang dicanangkan oleh Anwar iaitu 16 September 2008 atau pertengahan Ramadhan sudah kian hampir. Antara cakap kosong atau sebuah realiti akan menjadi perhatian rakyat yang telah meletakkan keyakinan kepada beliau. Sekiranya semua perancangan sudah berada dalam trek, ia pasti berlaku 99%.

Dalam erti kata lain masa sekarang hanya tingggal kurang dua minggu sahaja. Usaha Anwar ini menjadi satu fobia yang cukup hebat kepada semua pemimpin UMNO. Mereka yang telah memegang pemerintahan separuh abad di Malaysia, maka apalah kiranya mereka membuka laluan kepada harapan baru dari agenda Pakatan Rakyat. Cuma sikap segelintir mereka yang angkuh dan selesa, menjadikan mereka alpa pada tarikh keramat ini.

Abdullah janganlah alpa pula. Masa yang tinggal ini lebih baik digunakan untuk mengemas-ngemas fail, dokumen, surat dan data untuk keluar dari Putrajaya. Harapannya untuk berundur dari pentadbiran pada tahun 2010 terpaksa diawalkan oleh sebab Anwar. Perdana Menteri dalam penantian sedang menanti dan penantian ini bukan satu penyiksaan tetapi harapan.

Tamparan yang hebat juga dalam belanjawan baru-baru ini. Ditamabha lagi dengan ahli UMNO yang terus membuat perangai melanggar disiplin. Seorang demi seorang dihadap ke mahkamah kerana masalah disiplin. Antaranya ialah politik wang, laporan palsu, dan memainkan sentimen perkauman.

Segala titik hitam sudah terlalu banyak dalam BN sendiri. Bendera BN akan diturunkan bersama dengan titik hitam yang telah melekat kedalamnya. Natijahnya, sekarang buakan masa untuk BN bersenang-senang atau rasa selesa.

1 ulasan:

UMNO PARTI PENJARA berkata...

Selamat berkemas!!

Jangan ada barang yang tertinggail :-)


Salam perkenalan ;-)
http://pro-faizal.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan