Follow je lah..


Selasa, 29 September 2009

Isa Dibuang Masih Dibilang


Pencalonan siapa adun di Bagan Pinang dari BN bukan lagi rahsia. Rata-rata nampak seolah Isa Samad boleh jadi orang terpenting dalam kemelut ini. Biarpun pernah disabit kaki rasuah, itulah yang disebut 'personal touch' oleh beliau.

Entah berapa kali buat UMNO untuk belajar dari kesilapan lama kerana memilih calon yang tidak bersih dan lemah. Kerana duit dan pengaruh masih ada, itu hal semua ditolak tepi. Barangkali orang yang bersih semuanya sudah lama keluar meninggalkan UMNO maka sebab itu tiada calon terbaik di mata rakyat.

Apabila cakap pasal ini, BN selalu berkata Anwar yang bekas banduan itu pun boleh jadi Presiden parti apatah lagi dia yang hanya dikenakan tindakan disiplin. Ini sebenarnya perbandingan seperti enggang dengan pipit. Bukannya dia tidak tahu apa yang berlaku kepada Anwar ialah sebuah konspirasi zalim era Mahathirisme.

Satu masalah yang paling merbahaya ialah apabila amanah itu diberikan kepada bukan ahlinya. Atau dalam erti kata lain bukan kepada orang yang benar-benar layak maka nantilah hari qiamat yang semakin dekat. Dan perkara ini ada dijelas dalam sebuah hadith.

“Apabila sesuatu urusan itu diserahkan bukan kepada ahlinya, maka nantikanlah kehancuran” Hadith riwayat al-Bukhari

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan