Follow je lah..


Selasa, 22 Februari 2011

Wajib Bunuh


Kereta pun mula bergerak..dalam gelap-gelap pagi itu sedang saya memandu , seperti biasa saya akan membuka radio untuk memberi sedikit maklumat dan info, dan saya terkejut

Saya mendengar berita radio RTM, pada jam 7.00 pagi.Antara berita yang betul-betul buat saya tersentak, adalah tentang masalah di Libya. Satu fatwa telah dikeluarkan oleh Sheikh Yusof Al-Qardhawi.

Sebelum mengetahui apa fatwa yang dikeluarkan oleh ulama' itu, kita perlu tahu dahulu siapakah ulama' tersebut. Sehingga kini, beliau antara ulama' yang cukup disegani kawan dan lawan.

Fatwanya ialah, Gaddafi wajib dibunuh oleh orang Islam. Mana-mana tentera atau pihak keselamatan yang berpeluang, wajib membunuhnya.

Bagi yang kurang arif, pasti melihat fatwa ini kejam atau tak berperi kemanusiaan.. bagi yang arif, ini adalah fatwa. Mengeluarkan sesuatu fatwa bukanlah seperti bercakap kosong di kedai kopi.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan