Follow je lah..


Ahad, 9 Mac 2008

Kalah Jua...

-Mereka merancang, dan ALLAH jua merancang. Dan ALLAH lah sebaik-baik perancangan-

BE END yang bermaksud tamatlah. Pilihanraya Umum ke12 hari ini berjaya menumbangkan BN dan semua orang kuatnya. Dolah mengalami kekurangan kerusi majoriti. Kabinetnya juga menerima tamparan yang sama. Kepada Zainudin Maidin, menteri 'RTM' yang cukup lantang melemahkan pemabangkang, terpaksa akur dengan kelemahan dirinya sendiri yang kalah. Lagenda Samy Vellu telah terhenti pada tarikh hari lahir beliau semalam tatkala namanya tidak diumumkan sebagai pemenang di Sungai Siput. Shahrizat, menteri wanita keluaran UMNO juga terpaksa menelan air liur menerima kekalahan dari seorang anak muda yang baru sahaja berkecimpung dalam arena politik. Koh Tsu Koon dan Awang Adik, cubalah lagi pada tahun-tahun akan datang ataupun marilah bersama-sama BA . Calon-calon muka baru seperti Nurul Izzah, Yusmadi, dan ramai lagi menang dengan hebat.

Sejarah paling teruk bagi BN adalah pada penggal ini. Penyokong-penyokong UMNO-BN berasa kecewa dengan kekalahan dan menyifatkan terdapat masalah besar dalam parti mereka. Kini BN tidak boleh lagi menerima 'rawatan' sebaliknya hanya 'bedah siasat' yang perlu dilakukan serta merta mencari punca kekalahan mereka. Berkata Tuan Guru Nik Aziz, kekalahan BN adalah berpunca dari Abdullah yang tolak ISLAM. Dolah yang merupakan Imam Hadahari itu tidak dapat menjawab soalan dari wartawan sekitar jam 3.00pagi semalam atas mesej atau signal perubahan rakyat yang ditunjukkan. Malah, sesi press-confrence hanya dijalankan sebentar sahaja dan Dolah mengelak dari menjawab. Jelas pada wajah Dolah kehampaan barangkali kerana banyak wang telah dilaburkan dalam berkempen, tetapi mereka kecundang.

Segala kemenangan ini adalah ujian dari ALLAH. Sekarang bukanlah masa untuk kita mendabik dada kepada penyokong UMNO-BN bahawa kita menang bergaya, sebaliknya adalah untuk kita bersyukur serta merendahkan diri dihadapan ALLAH atas bantuanNYA. Marilah sama-sama kita menghulur bantuan kepada yang kalah dan rela memaafkan kesalahan sesama insan sepanjang berkempen. Harapan baru telah pun tiba untuk memulangkan keadilan serta kebajikan kepada rakyat. Segala fail-fail sulit BN yang mengandungi salah laku, akan dibawa dibuka semula untuk proses keadilan.

Sekalung penghargaan juga kepada SPR dan polis kerana menjalankan tugas sebaik-baiknya walaupun dalam masa yang sama menerima tekanan dari BN dan BA. Insiden di Terengganu wajar disiasat dan diadili dengan sewajarnya. Kerja-kerja kita perlu diteruskan dan usah leka dari kejayaan. Cabaran mengekalkan kejayaan adalah lebih hebat dari memiliki kejayaan. Terima kasih buat seluruh rakyat diatas kesedaran dan doa demi sebuah perubahan gelombang dan corak politik Malaysia untuk masa akan datang. Yang benar pasti tertegak jua!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan