Follow je lah..


Jumaat, 25 April 2008

J.Jarjis Perlu Ke ISS

Bekas Menteri ini Jamaludin Jarjis (JJ) mendapat imej yang buruk berikutan krisis akhlak yang menghempap dirinya. Sungguhpun ia tidak digembar-gembur oleh media televisyen, tetapi pelayar internet telah mengetahui gerangan sebenar lelaki berjambang ala-ala kasanova.

Mengapakah beliau perlu dihantar ke ISS? Kerana di ISS sana adalah sebuah tempat yang jauh dengan masyarakat. Jika di sini (bumi) terdapat banyak dugaan dan cabaran kepada nafsu, mungkin di sana JJ dapat mengekang nafsunya.

Betapa bahayanya seorang Islam yang mabuk. Beliau yang pernah menegur Haji Hadi tentang pakaian serban Haji Hadi tidak semestinya Haji Hadi lebih Islam daripada beliau. Tetapi sekarang, jambang beliau tidak bererti beliau lebih Islam dari orang lain. Lihat Youtube di bawah.

Apabila mabuk maka hilanglah kewarasan. Perkara yang halal dinampak haram lantas tersesat. Meraba-raba dalam kesesatan adalah sangat bahaya dan lebih bahaya dari meraba punggung wanita. Nampaknya kecanggihan Sains dan Teknologi jika tidak diterapkan Islam dalamnya akan hanyut jua tanpa arah. Seharusnya beliau yang melihat segala kehebatan dan kebesaran ciptaan ALLAH sepanjang bergelar menteri dahulu menjadi hidayah kepada beliau untuk hampir kepada Tuhan.

Sehingga hari ini, tiada penafian JJ terhadap laporan beliau sesudah bergelar peraba punggung. Kemanakah beliau menghilang diri selepas dikatakan mabuk di KL Sentral? Eloklah hantar JJ ke ISS mudahan-mudahan hidupnya lebih aman dan menginsafkan.
"Come on Yang Berhormat!"-JJ


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan