Follow je lah..


Selasa, 11 November 2008

Kerusi Den Terbang

Keadaan yang tegang tempoh hari dalam mesyurat UMNO di Seremban sebenarnya juga amat menggelikan hati. Ini kerana mereka sesama mereka bertegang urat leher dan nasib baik tiada yang terputus uratnya. Mesyuarat kecoh riuh satu Malaysia kerusi sudah terbang. "Apa korang ni gengster sekolah ke?"

Tiada adab barangkali oleh mereka yang melakukan demikian dalam mesyuarat. Macam mana hendak beradab jika ada yang sudah main biadab dalam tempoh pemilihan seperti ini. Puak sana nak yang sana dan puak sini nak yang sini....akhirnya tiada sepakat dan mudah-mudahan UMNO roboh.

Sepakat membawa berkat dan bercerai roboh. Ambillah slogan ini sekurang-kurangnya agar 'kepala angin' mereka ini dapat diredakan. Andai amalan keras (baling kerusi dan bertumbuk) ini terus tersemat dalam hati, kelak binasalah jika mereka mentadbir kawasan dan negeri.

Sehubungan dalam pemilihan UMNO ini juga, ada sedikit kelakar iaitu bagaimana Taib dan Rahim Tamby Chik masih lagi mendapat tempat dalam bahagian-bahagaian UMNO ini. Harapnya mereka tidak memilih kayu sebagai pendekar melayu kelak mereka cabut lari.

Oh, nampaknya UMNO selepas ini adalah UMNO generasi baru. Generasi muka-muka baru yang akan meneruskan kekusutan dalam negara. Mereka akan terdiri daripada rekod-rekod diri yang kurang memuaskan. Harapnya Pakatan Rakyat dapat memintas lebih awal sebelum golongan generasi baru ini menjadi raja. Raja apa?

2 ulasan:

Ayu Hasman berkata...

biase la bile sume nak kaya..

camni la jadi..

Rajuna berkata...

ish
itu semua perjuangan membela nasib melayu tu zim!



kah kah kah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan