Follow je lah..


Ahad, 9 November 2008

Obama Presiden, Cina Layak Jadi PM

Tidak kira sesiapa pun yang menjadi pemimpin negara Amerika itu, selagi mana dasarnya tidak berubah, maka arahan dan tindakan mereka pastinya sama. Kita boleh merubah pemimpin, tetapi amat sukar untuk merubah naluri manusia.

Naluri sentiasa ingin keluar dari kegelapan kecuali bagi hati yang mati. Manusia yang terus dipimpin oleh golongan kuffar akan terus menjadi penghalang kepada kesejahteraan. Sebagai orang Islam, pelindung kita ialah orang Islam yang beriman seperti mana pemimpin Islam zaman keagungan empayarnya.

Golongan kulit hitam seperti Obama ini telah diberi mandat untuk memimpin majoriti kulit putih negara itu. Inilah satu perubahan dan kematangan rakyat negara itu memilih pemimpin. Sehinggakan di Malaysia ini pun, ada suara segelintir yang menyuarakan sudah tiba masanya jawatan Perdana Menteri atau Timbalan Perdana Menteri diberi kepada bukan melayu.

Tidak mengapa sekalipun kaum Cina hatta Kadazan menjadi Perdana Menteri kita kelak. Soal kaum dan bangsa bukanlah penting asalkan dia seorang Islam. Hal ini sangat penting kerana Islam adalah termulia dan tiada yang lebih mulia darinya. Tidak ada dalam sejarah pun setakat ini pemimpin bukan Islam sehebat pemimpin Islam seperti Rasulullah.

Bagi yang bukan Islam sebahagiannya, mungkin sukar untuk menerima keputusan ini. Tetapi percayalah ini bukannya penindasan kepada bukan Islam. Sebaliknya ini adalah atas nama Islam, dan Islam untuk semua sekalian alam kerana Tuhan itu hanya satu iaitu ALLAH. Tuhan si bukan Islam dan orang Islam itu ialah ALLAH.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan