Follow je lah..


Khamis, 18 Jun 2009

Nasha Ditempeleng TGNA



"Pap!!!!!!!!!!!"



Satu 'tempeleng' yang kuat terlekat di pipi Nasha diberikan Tuan Guru Nik Aziz (TGNA). Ini bukan hal main-main bagi TGNA tentang apa yang Nasharudin (Nasha) usahakan mengenai apa yang disebut kerajaan perpaduan bersama UMNO.

Idea sebenar yang dibawa oleh Tuan Guru Haji Hadi (TGHH) sudah pun ditarik balik sendiri oleh beliau. TGHH cepat-cepat menarik balik sebelum muktamar yang berlangsung sebelum ini lagi supaya beliau tidak terus mencetus masalah lebih besar dalam PAS dan Pakatan Rakyat.

Nasha, Timbalan Presiden PAS menerima tamparannya itu. Beliau juga adalah orang kanan dalam PAS diingatkan beberapa kali akan masalah kerjaaan perpaduan usahlah dipanjangkan setelah TGHH tidak lagi memberi kenyataan mengenainya. Puak UMNO memang suka sangat berpadu di saat mereka lemah. Ketika lemah, UMNO mulalah mahu berpaut pada lawan dengan sedangkan sifat kemunafiqan yang kita sedia tahu.

Tempeleng yang sebenar dimaksudkan ialah amaran keras dari TGNA. Ujar Tuan Guru, andai ingin terus menerus dengan idea kerajaan perpaduan yang bukannya dari idea parti serta Pakatan Rakyat, letkalah jawatan dalam PAS dan ahli parlimen Kelantan. Sedangkan, beliau baru sahaja ditaklif untuk memegan jawatan kedua terpenting dalam organisasi itu, yang mana Husam Musa telah tersingkir dalam persaingan jawatan tersebut. Ini adalah peringatan terbesar.

"Apa buat sampah, menyusahkan,"

Adakah Nasha akan keluar dari PAS? atau Nasha sedia menarik balik semua kenyataannya berkaitan hal ini dan meminta maaf secara terbuka kepada rakyat dan Pakatan Rakyat? Maka itu sahaja pilihan yang ada untuk beliau. Teguran dari TGNA adalah suatu yang perlu diberi perhatian kerana TGNA bukanlah sebarangan pemimpin.

Teguran ini adalah bola tanggung untuk BN smash tepat ke Nasha. UMNO berjaya ketika ini kerana dapat smash dan mendapat satu mata dari Nasha. Apa lagi media UMNO seperti akhbar dan elektronik akan ambil peluang ini cukup-cukup untuk memberi gambaran negatif dan kontrevesi yang saja-saja dibuat terhadap hubungan antara Nasha dan TGNA berhubung kerajaan perpaduan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan