Follow je lah..


Selasa, 27 Oktober 2009

Agar PAS Kukuh


Masalah dalaman yang kurang menyenangkan menghantar satu isyarat yang mesti disegerakan. Perjalanan yang terumbang-ambing akan memudahkan kita jatuh. Apa masalah mestilah dihalusi dan di siasat dengan cermat agar tiada salah faham.

Menjadi resmi PAS untuk bermesyuarat dan taat kepada kepimpinan. Namun, ujian yang menimpa begitu berat sehingga dua arah tersebut kadang-kala tercuai sedikit dari jalannya. Apapun, tiada masalah yang tiada penyelesaiannya selagi kita terus bertaqwa.

Kita mendoakan satu-satunya parti Islam di negara ini membuat keputusan terhebat dan terbaik. Hubungan sesama kita tidak terjejas akibat hanya masalah dalaman kerana kita semua wajib patuh apa yang disampaikan oleh Nabi Muhammad SAW.

Musuh di luar sentiasa mengintai mencari di mana kelekaan kita kerana di situ mereka akan menyerang. Walaupun sekecil zarah silap kita, maka sebesar alam akan mereka hebahkan. Lihat sahaja Mingguan pada hari Ahad yang lalu.

Kita yakin, kepentingan Islam lebih penting daripada peribadi atau jawatan. Andai ada terpaksa undur pergi, undurlah sebagai gentleman dan pahlawan yang telah terbilang. Usah jadi seperti UMNO, mengundur diri setelah dibuang. Terus dibuang sehingga ia bagaikan sudah tiada lagi di negara ini.

2 ulasan:

Salwani berkata...

Tetap bersama kepimpinan ulama'. Saya sayang PAS

Head Shot berkata...

Salwani: Terima Kasih. Insya ALLAH.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan