Follow je lah..


Isnin, 30 Jun 2008

3 Teori Kes Liwat

Kita berterima kasih kepada Kementerian Dalam Negeri di bawah pimpinan Hamid Albar kerana menjalankan tanggungjawab keselamatan yang mana beliau memberi jaminan keselamatan kepada Anwar. Sebagaimana yang kita tahu, wujud satu konspirasi jahat yang bermotif politik kepada beliau.

Keadaan keselamatan Anwar sebelum ini yang terancam menghendaki beliau untuk mendapat perlindungan dari 'rakan' nya. Nyata rakan beliau iaitu Duta Turki yang lebih memberi keyakinan keselamatan keatas beliau. Tuduhan yang bukan pertama kali ini kepada beliau memberi beliau lebih bijak dan kehadapan dalam menyelamatkan diri beliau. Jika tidak, hanya kerana tuduhan liwat, beliau ditangkap dalam ISA lalu diazab.

Sesetengah pihak membuat spekulasi kejadian ini kerana Anwar yang mahukan sedikit kontroversi untuk menarik perhatian rakyat kepadanya sebelum ada agenda baru yang hendak dikenalkan. Dalam erti kata lain, ini adalah konspirasi Anwar sendiri. Namun hujah ini tidak relevan dan bertentangan dengan Islam dan amanat besar yang dipikulnya sekarang, Perdana Menteri dalam penantian.

Hishamuddin dan Khairy pada kenyataan awalnya, tidak serius. Seolah membayangkan Anwar berpura-pura dan keselamatan Anwar hanya main-main. Najib pula menafikan beliau terlibat dalam konspirasi tuduhan liwat ini. Bagi seteru politik Anwar, ini adalah peluang terbaik untuk mereka mengambil kesempatan dan menggoyahkan keyakinan rakyat kepadanya. Jadi Anwar tidak layak menjadi Perdana Menteri akan datang. Adakah ini konspirasi BN yang mana sangat takut kehilangan kerusi dalanm parlimen.

Akhir sekali, Mohd Saiful Bukhari Azlan yang sendiri membuat tuduhan palsu. Beliau tidak memihak pada mana parti samada pembangkang atau kerajaan, tetapi itu kehendaknya. Beliau mahu Anwar diserang peribadinya atas sebab yang komplikated. Saiful sendiri yang keliru identitinya bukan bermakna keliru jantina lelaki atau perempuan, tetapi pihak pembangkang atau pihak kerajaan. Pastinya bukan beliau seorang yang terlibat dalam perancangan ini. Saiful adalah akternya dan mastermindnya ada di minda Anwar. Kita akan bongkar.

Sekarang Anwar perlu lebih agresif. Ujar beliau empat Ahli Parlimen BN akan keluar parti. Apa lagi selepas ini? Pakatan Rakyat akan terus kukuh dan komited untuk tukar pemerintahan BN kepada kerajaan yang lebih telus dan adil. Abdullah dan Najib pula pastinya tidak akan berdiam diri dari menghalang kemaraan Pakatan Rakyat.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan