Follow je lah..


Isnin, 30 Jun 2008

Mengalami Masalah Teknikal

Adalah dimaklumkan bahawa dari tarikh 27 sehingga 29 Jun yang lalu, komputer saya telah mengalami masalah teknikal. Sebarang kelewatan maklumat dan pengisian entri baru telah tergendala. Alhamdulillah, kini komputer beransur pulih.

Sepanjang tarikh itu juga kita telah maklum dengan pelbagai insiden politik tanah air yang berlaku. Antarany pergolakan MIC. Ketua pemuda MIC telah meletak jawatan kerana sudah tidak sebulu dengan pucuk pimpinan mereka. Hari ini senario orang bawahan mencabar orang atasan di dalam atmosfera politik BN semakin menjadi-jadi. Begitu juga dengan MCA, Presiden MCA nya sudah tidak berhasrat lagi bertanding pada pilihan raya peringkat parti tu akan datang. Apakah sebabnya, mungkin disebabkan kerana beliau sudah tawar hati dengan BN dan menyedari betapa parahnya barah dihadapi BN.

Berita yang paling hangat kini ialah Anwar Ibrahim sekali lagi difitnah dengan fitnah liwat. Ketika mana perancangan gerakan Pakatan Rakyat semakin hampir menakluki Putrajaya, tetapi beliau telah diserang dengan fitnah yang menjurus kepada peribadinya. Sudah pasti bagi beliau seorang yang berkepimpinan, acara jahat ini mempunyai satu motif yang paling bahaya. Motifnya pasti mengelirukan rakyat dan memberi tekanan kepada beliau. Sehingga semalam (Ahad), beliau diletakkan dikawasan yang rahsia atas sebab keselamatan. Ada pihak yang mengatakan dia di kedutaan Turki.

Ini adalah siri fitnah yang kedua baginya selepas siri konspirasi Mahathir. Sekarang konspirasi siapa? Tindakan fitnah melalui perbadi ini memberikan mesej seolah-olah senjata akhir buat musuh Anwar bagi menggagalkan perjuangannya. Dahulu, beliau telah disumbat ke dalam penjara dalam hal ini, marilah kita berdoa agar sekarang beliau selamat dan tidak kembali ke waktu gelap, Black 14.

InsyaAllah, saya akan terus membawa isu yang hangat dan panas di bawah nama sujudterakhir untuk kita terus peka dan berfikir terhadap segala peristiwa politik yang berlaku.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan