Follow je lah..


Rabu, 27 Ogos 2008

Kemenangan Yang Bermakna


Anwar Menang, Arif Kalah
Keputusan pilihanraya semalam merupakan satu kemenangan mudah kepada Anwar. Beliau yang menang dengan undi 31 195 orang manakala Arif dari BN hanya peroleh 15 524 undi sahaja. Majoritinya ialah 13 398 undi (jika akhbar utusan melaporkan majoroti 15 671 undi). Sebelum ini, dalam satu laporan berita radio, Arif 'yakin' BN boleh menang sedangkan kini keputusan rakyat sudah menolak kepimpinan BN. Kekalahan Arif bukanlah difaktorkan kepada calon tersebut semata-mata tetapi ia adalah mesej kebencian rakyat kepada BN dan pemimpin yang korup.

Najib Harus Letak Jawatan
Jika dalam PRU-12 yang lalu, BN kalah teruk Abdullah diminta melepaskan jawatannya maka kini dalam pilihanraya kecil ini juga menyaksikan Najib juga perlu meletak jawatan dalam parti. Najib yang telah diamanatkan oleh Abdullah untuk membawa kejayaan BN di Permatang Pauh itu gagal berbuat demikian di kubu kuat Anwar itu. Maka kini tidak ada alasan untuk Najib meletak jawatan demi sifat tanggungjawab beliau atas kekalahan itu. Abdullah, Najib, Mahathir, Hishammuddin, KJ, dan lain semua itu sudah tidak lagi menepati citarasa rakyat dalam membawa Malaysia yang lebih baik.

Bala Untuk Mubahalah
Kekalahan BN ini juga adalah bala atau tsunami bagi BN. Inilah bala yang diturunkan kepada mereka kerana mempermainkan sumpah laknat. Sumpah laknat Saiful tidak kemana melainkan menambahkan lagi keyakinan rakyat kepada Anwar. Begitu juga dengan Najib dan Tajul Rosli yang mempermainkan kalimah sumpah. Kejahilan Saiful terus bersinar apabila Ramlang Porigi mendedahkan rahsia mereka. Akibat dari bala ini, BN dijangka bertahan tidak lama lagi kerana dipercayai beberapa ahli Parlimen BN bersedia untuk lompat parti.

Media Perdana Tiada Minat
Keganasan penyokong pembangkang, menjadi tajuk utama media perdana semalam. Media perdana ini juga tidak membuat sebarang temubual dengan mana-mana wakil pembangkang atas kemenangan kerana semestinya mereka adalah tali barut BN. Dalam dada akbar Utusan juga, gambar-gambar kemenangan PKR tidak diletakkan di muka hadapan akhbar melainkan sebuah gambar persedian kemerdekaan. Kita sudah muak dengan sikap media seperti ini yang memualkan.

Jalan ke Putrajaya Sudah Di Buka
Anwar menang dan akan mengangkat sumpah sebagai ahli Parlimen Permatang Pauh. Beliau juga akan menjadi ketua pembangkang di Parlimen. Atas platform ini keazaman untuk membawa Harapan Baru bagi Malayisa dilihat cerah. Selepas ini, kita lihat rentak langkah demi langkah jalan Anwar ke Putrajya.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan