Follow je lah..


Rabu, 2 Julai 2008

Apabila Saiful Hilang Teruna

Berwajah 'jambu'. Demikianlah apabila pertama kali melihat wajahnya di dalam gambar. Walaupun sejambu-jambu beliau, namun beliau tetap menjadi wakil suara pelajar dan dapat berhubung rapat dengan Pejabat Timbalan Perdana Menteri hatta bergambar dengan pegawai khas Najib.

Dalam laporan polis oleh Saiful, beliau mengaku diliwat oleh Anwar. Beliau seorang bekas pemimpin pelajar dari UNITEN dan akif akhirnya mengaku hilang teruna. 'Oh, aku tidak mahu begini'. Nampaknya, masa hadapan sudah hampir tiada seumpama seorang puteri yang hilang daranya sebelum berkahwin. Demikianlah Saiful itu.

Sepandai-pandai tupai memanjat pokok, akhirnya jatuh ke tanah jua. Mampukah Saiful membawa bukti dan barangkali DNA Anwar Ibrahim untuk dihadpkan di hadapan pegawai penyiasat kes ini. Jika dahulu, bahan bukti seperti tilam terpaksa disung keluar gara-gara terdesak ingin melihat Anwar meringkuk terpenjara.

Amat tidak logik jika Anwar kembali melakukan 'dosa' lalu. Bertahun-tahun meringkuk dalam penjara sudah tentu mengajar beliau akan hukuman atas dosa itu. Biarpun dosa itu adalah dosa yang dibuat kepadanya, Anwar tetap bertaubat dan kembali memuhasabah diri. Hari ini, dosa itu mahu kembali menyelebunginya.

Pada 1998 sebuah konspirasi yang besar telah dirancang dan dijalankan oleh seorang mastermind bernama Mahathir, 10 tahun selepas itu muncul seakan mastermind baru pada rancangan yang sama. Kini, 2008 nama Tan Sri Musa dan Gani Patail disebut-sebut oleh Anwar pada 'dosa'nya yang lalu.

Siasatan adalah sulit. Mahupun terhadap Musa dan Gani. Siasatan boleh dimanuplasikan mengikut kehendak. Tidak hairan jika siasatan ini wujud kelemahan kerana siasatan melibatkan orang penting dalam Polis dan Undang-undang negara. Hamid Albar mesti bertanggungjawab dalam memastikan kerjasama sepenuhnya diberikan oleh mereka tanpa ada campur tangan dari tangan-tangan ajaib.

*Entri lambat dikeluarkan kerana masalah teknikal pada komputer.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

anwar is innocent.najib is too desperate because of his linking to altantuya case has been revealed

Head Shot berkata...

anonymous1:dats why we see now Najib is not stable, he face a lot of problems. thank you

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan