Follow je lah..


Jumaat, 5 September 2008

Gula-Gula Kelat Cap UMNO

Pada Belanjawan 2009 baru-baru ini, apa yang dibentangkan oleh Abdullah telah diertikan oleh sebahagian pihak sebagai gula-gula untuk rakyat. Belanjawan itu memang membantu banyak perkara, tetapi asas keperluan tidak ditekankan dan masih terumabng-ambing.

Berita terbaru ialah harga minyak yang mungkin diturunkan sebelum hari raya. Inilah gimik politik yang dibawa oleh BN. Mereka yang menaikkan harga minyak dengan melambung tinggi, kini sudah mula bermain 'tarik-tali'  dengan menurunkan harga minyak agar rakyat kembali tahu BN ialah kerajaan perihatin.

Jika semua ini dianggap sebagai gula-gula,  gula-gula ini ibarat gula-gula kelat. Kelat disebabkan perisanya tidak enak akibat tersalah ramuan dalam resipi. Jika terus dihisap atau dikemam, lama-kelamaan akan muntah dan kelatlah mukanya. Ingin sahaja diludah gula-gula seperti itu.

Apa yang kelat ialah ekoran ahli UMNO yang tidak pernah henti dengan masalah disiplin. Sebahagian mereka yang tidak mempunyai disiplin menjadikan parti ini disisihkan oleh orang Melayu khususnya dan rakyat amnya.

Ahmad Ismail, Ketua UMNO Bahagian Bukit Bendera sehari dua ini menjadi kontrevesi. Beliau sebagai orang melayu perlu tahu terlajak perahu boleh diundur, telajak kata buruk padahnya. Akan tetapi yang sangat pelik, kekesalan dan kemaafan itu dilahirkan oleh Najib sedangkan Ismail enggan memohon maaf. Kontra!

Terbaru, pucuk pimpinan UMNO, Abdullah telah dilaporkan dalam satu kes rasuah oleh Mazlan Harun seorang veteran UMNO. Katanya “Laporan dibuat hanya terhadap Abdullah. Ketua Eksekutif mesti bertanggungjawab salah guna kuasa dan macam-macam lagi." Imej Abdullah tercalar dan lebih memalukan lagi apabila orang UMNO sendiri yang membuat laporan atas salah laku Abdullah. UMNO sudah hilang kesefahaman. 

2 ulasan:

Rajuna berkata...

tunggu dan lihat.

Sang Pencinta berkata...

ko memang brani la kawan..mcm bukan yg ku kenal tp adegan saman menyaman mmg keje UMNO..kalo aku jd peguam dlu tentu saja skg ni aku dah kaye..gula2 bg 3.2 billion tuk rakyat sbah sdgkan sabah sudah lama mundur disebalik hasil bumi yg melimpah ruah..pelik?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan