Follow je lah..


Selasa, 16 September 2008

Kemuncak Hari Ini

Hari ini ialah 16 September 2008 atau dikenali sebagai Hari Malaysia. Hari di mana Sabah dan Sarawak bergabung dengan Semenanjung Malaysia pada 45 tahun yang lalu. Di situlah bermulanya nama 'Malaysia' dan hari ini dikenali di seluruh dunia.

Tarikh keramat ini juga sekali lagi akan menggegarkan Malaysia kerana tarikh ini adalah tarikh penting perjuangan rakyat. Ada rakyat yang telah dinafikan hak, dirampas rezkinya, disingkir dan sebagainya akan menjadi titik noktah. Harapan suci ini nyata tidak dapat dipikul atau dilaksanakan oleh kerajaan BN yang memerintah. Maka hari ini BN perlu ditukar kepada kerajaan yang lebih amanah, adil, dan bersih.

Sehingga saat ini, rata rakyat mendambakan sesuatu berita yang baik yang bakal diumumkan oleh Perdana Menteri dalam penantian, Dato' Sri Anwar Ibrahim. Berita itu ialah bagaimana kita akan kembali menikmati kehidupan sejahtera di dalam Malaysia dan menamatkan barah yang sangat krtikal dalam struktur kerajaan.

Di jangka pada jam 2.00 petang ini di Damansara, Anwar akan memperincikan lagi. Ngauman reformasi sudah berkedengaran dan terus menjadi perkataan tunjang ke arah melahirkan Malaysia yang lebih baik. Hendak seribu daya, seribu daya akan digunakan demi mereliasiskan misi yang cukup besar ini.

1 ulasan:

indah-chan berkata...

so cane? ape update story nye? sory sy xde tv.. keh keh keh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan