Follow je lah..


Sabtu, 17 Januari 2009

P.036 Undilah PAS



Tiada sebab mengapa tidak mengundi PAS seandainya perjalanan PAS itu masih berlandaskan kebenaran. PAS tidak meninggalkan kemajuan dan pembangunan, tetapi apabila PAS menang di satu kawasan yang di dominasi oleh BN, PAS di anak tirikan. Sedangkan pula kemajuan BN adalah kemajuan untuk yang kaya terus kaya raya dan miskin terus menagih perihatin.

Maka pembangunan menjadi umpan dan harta kekayaan menjadi habuan. Jika menang BN maka bukan lagi riuh sekampung seperti ayam bertelur tetapi riuh bagai nak rak dan pecah televisyen di rumah. Muka depan akhbar akan terpampang Wan Ahmad Farid dan Mat Said sebagai jaguh kampung ala-ala Usop Sontorian. Mereka juara, mereka gembira.

Wan Farid dipercayai mungkin sukar untuk masuk ke seluruh kampung melawat semua penduduk. Mat Said bagaikan tidak percaya dengan kerja Wan Farid sehingga memaksa beliau untuk turun sendiri ke rumah-rumah kampung berkempen bagi kemenangan BN di Terengganu. Dengan itu jika menangnya BN, beliau dapat menigkatkan reputasi beliau sebagai seorang MB Terengganu dan tak kalah dengan MB sebelum-sebelum ini.

Timbalan Perdana Menteri, orang kedua yang terpenting dalam negara dan orang kedua yang paling sibuk di Malaysia pun beriya-iya memantau gerak kerja BN di sana dan beliaupun akur untuk berkampung di Terengganu bagi beberapa hari yang lama. Di manakah Wan Farid andai TPM sendiri yang turut turun padang, ladang, dan lalang berkempen bagi masyarakat Kuala Terengganu.

Bersedialah membuang undi. Undi anda bukan kepada BN yang sering kali 'over confident' itu tetapi undi anda adalah untuk dunia dan akhirat. Undi anda anda adalah tanggungjawab anda untuk memilih parti yang benar amanah dan berkebajikan kepada negara. Selamat mengundi PAS!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan