Follow je lah..


Sabtu, 17 Januari 2009

P.036:Kemenangan PAS Kemenangan Rakyat




Syukur pada ALLAH Taala kerana memberi kemenangan kepada PAS. Inilah satu mandat dari rakyat dan juga keyakinan rakyat yang terus menyokong perjuangan rakyat untuk rakyat. Tiada lagi suara angkuh dari puak BN yang tidak pernah sesekali sedar akan mereka kian tidak diterima oleh masyarakat.

Apakah kesilapan yang telah dilakukan oleh BN. Jika ingin kata salah hebahan kempen, semua saluran media sudah menjadi milik 'bapak' mereka. Dari pagi hingga ke malam tiada berita melainkan kempen kononnya angin perubahan ala-ala Mat Said sedang bertiupan. Akhirnya, angin lain yang berkunjung, angin meribut seluruh penyokong BN sehinggalah kepada Najib untuk keluar dari Kuala Terengganu.

Andai hantu yang dijampi tidak tiba pada hari pengundian hari ini, ini menunjukkan pedinding yang dipasang oleh Pakatan Rakyat sungguh mujarab. Terima kasih juga kepada SPR kerana melaksanakan sebuah amanah rakyat yang paling berharga. Jelas kekecewaan dan kehampaan terpalit kepada BN yang kalah.

Mana lagi hendak diletak air muka BN selepas ini. Apakah dengan kekalahan ini mereka akan menutup kebencian rakyat pada mereka dengan berkata proses demokrasi sudah berjaya? Mana Najib dan Mat Said pada malam ini dan siapa yang bersalah akan mereka pastikan malam ini juga. Bergaduhlah sesama sendiri kerana ia tiada manfaat untuk BN.

Inilah semangat rakyat yang belum terpadam. Kemenangan PAS ini akan mengukuhkan lagi saf PAS dan meyakinkan lagi kekuatan Pakatan Rakyat. Kemenangan kita bukanlah dirai dengan tepukan dan sorakan ala-ala penyokong BN, tetapi dengan takbir, memuji ALLAH, menjulang nama ALLAH, ALLAH Maha Besar.

Kemengan ini adalah dari ALLAH untuk menilai kadar kesyukuran dan kesungguhan kita selepas ini. Pembangunan tidak akan sesekali dikesampingkan dan PAS tidak sesekali berputus asa dalam memperjuang pembangunan rakyat, pembangunan insani, ukhrawi dan duniawi. PAS untuk semua. Terima kasih kepada semua ahli dan penyokong PAS yang tidak pernah henti-henti berdoa agar Islam kembali bertakhta di negara kita. Apabila datang kebenaran, maka lenyaplah kebatilan. Takbir!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan