Follow je lah..


Ahad, 19 April 2009

Awat!Hang Takut Ka?

Baru nampak bayang-bayang, sudah mahu angkat kaki cabut lari. Tak pernah rasanya BN tarik diri dari sebarang pilihanraya walau sekecil manapun. Apa tidaknya, kuasa, harta, media, pengaruh kan semua dah ada. "Apa lagi yang tak cukup sayang?"

Penanti atau penunggu adalah sama makna. Barangkali di Dun Penanti itu mempunyai penunggu yang BN tidak dapat memasukinya. Hantu-hantu BN tidak begitu kuat kali ini. Ini kerana semua hantu telah dibelasah cukup-cukup dalam pilihanraya sebelum ini dan telah dihalau ke kawasan yang sunyi di pedalaman sana seperti Sabah atau Sarawak.

Mahu tidaknya, wang berjuta-juta yang semua dari titik peluh kita telah dibazirkan. Harga mee segera yang terlalu mahal masih tidak terbayar-bayar lagi. Trauma kekalahan BN yang masih belum sembuh menyebabkan mereka tidak ada kekuatan dalaman. Kesannya, seseorang yang trauma akan menjadi takut dan kadangkala bercakap syok sendirian.

Takut kalau-kalau lagi banyak rahsia buruk makin didedahkan dan takut kalau kena malu lagi hatta sasterawan negara pun mahu berkempen anti-BN. Pastinya Najib tidak mahu menjadi 'Bapa Kekalahan' dalam era kepimpinan baru beliau. Najib memilih untuk bermain playsafe.

Jika benar BN tarik diri, maka jelas mesej rakyat menolak BN semakin hari semakin terbukti. Usaha perubahan BN seumpama menutup bangkai gajah dengan nyiru. Jangan Najib sahaja yang terkial-kial mahu berubah, sedangkan anak buah langsung tidak pernah endah dan apatah lagi berubah.

4 ulasan:

Unknown berkata...

"Dan orang-orang yang beriman dan berhijrah serta berjihad pada jalan Allah (untuk membela Islam) dan orang-orang (Ansar) yang memberi tempat kediaman dan pertolongan (kepada orang-orang Islam yang berhijrah itu), merekalah orang-orang yang beriman dengan sebenar-benarnya. Mereka beroleh keampunan dan limpah kurnia yang mulia." (Al-Anfaal 8:74)

Salam ziarah dari saya,,blog yang menarik ,jemput muzakarah di blog saya....dan jadikan blog saya sebagai rakan anda..tq

Head Shot berkata...

Anak Pendang Sekeluarga: salam, saya telah link kan blog saudara. terima kasih.

Unknown berkata...

salam,,tuan bunyi ayat nie macam orang utara ka......alamat slangoq..<^>

Head Shot berkata...

Anak Pendang Sekeluarga: Ayat itu adalah tajuk yang ada kena mengena dengan entri saya. tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan