Follow je lah..


Rabu, 30 April 2008

Israel Dilarang Masuk

Sukan dicampurkan politik atau benda yang haram cuba dihalalkan? Berikut adalah beberapa kenyataan pemimpin besar berhubung lawatan pasukan kelab bola terkemuka, Chelsea ke Malaysia pada Julai nanti:

“Kami tidak menghalang sesiapa untuk datang ke Malaysia dan dalam kes ini, walaupun kita tiada hubungan diplomatik dengan Israel atau perdagangan secara terus dengan negara itu, kami tiada bantahan terhadap lawatan mereka.” “Kami tidak melihatnya sebagai sesuatu yang salah dan tidak wajar untuk campurkan antara politik dan sukan,” -Rais Yatim.

“Kita mengharapkan sukan adalah sukan, tidak perlu dicampuradukkan dengan politik.” “Kehadiran Chelsea adalah untuk menghiburkan rakyat dan untuk peminat Chelsea yang ramai di negara ini. Ia adalah salah satu program pembangunan sukan bola negara.”-Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Azzuddin Ahmad.

Malaysia adalah satu-satu negara yang tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan Israel. Ini bermakna kita tiada sebarang urusan langsung dan tidak langsung dengan negara Israel. Malah jurang pemisahan ini adalah didasarkan kepada agama yang mengutuk kekejaman Israel kepada kaum Muslimin di Palestin iaitu saudara-saudara kita.

Kehadiran rakyat Israel adalah suatu yang sensitif bagi orang Islam. Biarpun atas apa dasar kehadiran mereka ke sini lebih-lebih lagi bukan atas sebab dharurah, haram mereka jejak kaki di bumi Malaysia ini. Lebih malang bagi kerajaan menghalalkan kedatangan mereka atas tiket hiburan sepertimana kata Azzudin.

Kita janganlah memberi peluang walau seinci untuk bangsa yang dilaknat ALLAH ini menjejak kaki ke Malaysia. Bangsa inilah yang dikutuk dalam Al-Quran dan bangsa inilah yang melakukan kerosakan di muka bumi. Mereka membunuh, meletup, menembak, dan menyembelih nyawa orang Islam termasuklah wanita dan kanak-kanak. Tergamakkah?

Mereka menghina Islam dan Nabi Muhammad S.A.W. dengan pelbagai cara seperti karikatur dan filem Fitna. Bagi mereka, semua bangsa di dunia adalah hina dan mereka (Israel) sahajalah bangsa yang layak tinggal dan mentadbir bumi ini. Orang Islam dihalau dari bumi mereka!


Jika Rais(UMNO) tidak mahu melihat kehadiran pemain Yahudi Chelsea dari pandangan politik, tetapi sila hormati sensitiviti kami sebagai orang Islam. Islam kami bukan seperti Islam UMNO yang secara senyap menjalin hubungan sesama Israel Laknatullah. Kita tidak mahu sejarah pemain kriket Yahudi berulang kembali, kerana kelak anak muda yang menyayangi Islam akan dikenakan tindakan tatatertib kerana membantah. Jika mereka (Yahudi) datang, langkah mayat kami dahulu.

"Kami bersamamu wahai Pejuang Islam Palestin. Kami tidak mengkhianiti mu. Kami berjuang dan kami mahu berjuang"

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan