Follow je lah..


Khamis, 1 Mei 2008

Mencari Muafakat Dalam Parlimen



Video di atas adalah sedutan dari paparan secara langsung dari RTM1 kepada seluruh rakyat Malaysia. Peluang keemasan itu telah digunakan sebaiknya oleh semua ahli Parlimen Pakatan bagi menggempur Parlimen tersebut.

Kelantangan beberapa 'Otai' (ahli Parlimen yang berpengalaman) seperti Kit Siang, Karpal, dan selainnya adalah suatu yang dijangkakan. Malah kelantangan lebih hebat daripada ahli Parlimen BN. Mereka bersuara demi kebenaran dan ketelusan dalam perbahasan, itulah mereka pendekar sejati yang sedang bertarung.

Bagi ahli Parlimen yang baru, mereka perlu lebih banyak mempelajari dan memahami rentak gaya dalam perbahasan. Ini kerana di dalam Parlimen, perang lidah, adalah lumrah. Sekalipun disekat untuk bersuara, tetapi kita perlu juga bersuara. Suara kita adalah suara rakyat.

Muafakat adalah penyelesaian dalam banyak perkara. Kebijaksanaan dan keadilan mestilah diberikan sebaiknya oleh Speaker Parlimen. Beliau jua seorang yang baru, dan masih belum dapat mengikut rentak perbahasan Parlimen bertaraf kelas satu.

Kita sentiasa memberi semangat kepada semua ahli Parlimen Pakatan untuk berdaya dan teguh berdiri menahan hujah dan menangkis serangan. Mental mesti kuat dan buat mesti tepat. Itulah perumpamaannya.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan