Follow je lah..

Rabu, 21 Oktober 2009

1Malaysia Tidak Merawat Penyakit Sosial

1Malaysia idea yang datang dari Najib ini lebih kepada politik. Kerana mahukan perpaduan rakyat dibawah kerajaan BN yang sedang memerintah ini, istilah 'satu' dapat membayangkan kita semua sama rakyat Malaysia dibawah kerajaan BN. Tapi apa manfaatnya?

Penyakit sosial yang terus membarah tidak akan dapat ditangani dengan pendekatan 1Malaysia. Setiap hari pembunuhan dan rompakan berlaku seperti diceritakan di dalam akhbar tempatan. Kita tidak pernah sepi dari kes seperti ini yang membayangkan penjenayah di negara kita masih mengancam keselamatan rakyat.

Berita mengenai pelacuran tidak pernah ada titik noktahnya. Sentiasa ada pelacur yang ditahan walaupun serbuan dilakukan dan beberapa pusat hiburan yang disita. Kita dibayangkan kerja-kerja menangani masalah sosial ini hanya menjadi tanggungjawab penguasa seperti polis. Sedangkan penguasa yang paling berkuasa ialah kerajaan itu sendiri.

1Malaysia hanya laku atau pakai jika ada majlis rumah terbuka atau aktiviti makan-makan. Perkara lain amat mustahil. Dari segi ekonomi pula apakah telah di 1Malaysia kan?

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan