Follow je lah..

Jumaat, 11 September 2009

UMNO Parti Islam?


"Najib menegaskan UMNO juga parti Islam, cuma tidak label kan sahaja."

Salah merekalah kerana tidak melabelkan identiti Islam andai benar yang mereka membawa mesej Islam. Islam mesti diwar-war sebagai syiar untuk semua manusia. Apa yang nak ditakutkan oleh UMNO jika melabelkan apa sahaja mereka buat adalah atas nama Islam.

UMNO memang bantu orang Islam mungkin dari segi ekonomi, pelajaran, dan kemudahan lain. Masalahnya, UMNO mengamalkan Islam secara terpilih. Bab feqah munakahat, muamalat, dan ibadah, mereka terima tetapi ada sebahagian lain, mereka buang.

Lihat juga ketegasan UMNO dalam Islam. Hanya seperti melepaskan batuk di tangga. Kalau Islam dah kata haram, tetap benarkan di negara ini melakukan operasi judi, jual arak terbuka, dan lemahnya pula denda dalam perundangan di mahkamah syariah.

Benda yang sangat penting seperti aqidah dan jihad, bukanlah menjadi aspek penting dalam UMNO. Kalau cerita jihad pun, jihad ekonomi lah, jihad basmi kemiskinan dan macam-macam perkara yang lain yang tidak tepat dari makna asal jihad itu. Sepatutnya mencegah mungkar mesti dikuasakan tanpa mengira kedudukan dan bangsa.

Baguslah ada banyak majlis berunsur keagamaan seperti Pertandingan Tilawah, Maulidur Rasul, Awal Muharam, Puasa, dan Hari Raya, yang sering disambut setiap tahun. Cuma masalahnya UMNO tidak mahu mentadabbur isi Al-Quran sahaja. Inilah bahaya yang ada dalam UMNO sehingga melahirkan bangsa yang sangat taksub pada perkauman.

Selasa, 8 September 2009

Samseng Kampung Dusun 23


Orang-orang dusun@hutan..yang tidak ada tamadun dan tidak ada adab. Atau dalam bahasa popular melayu kita ialah kurang ajar. Orang yang sebegini tidak guna diajak berbincang dan berdialog kerana mereka tidak memahami bahasa kita.

Mereka seumpama pengembala lembu yang hidup jauh ceruk rantau di hujung dunia. Tiba-tiba datang ke tempat orang meracau tidak tentu hala katanya orang hendak ambil lembu dia. Padahal, dialah yang bawa lembu masuk tempat orang dek tersesat.

Ini kaki samseng. Bahasa mencarut dan kasar budaya mereka. Kirim salamlah dengan Rais Yatim yang beriya-iya untuk menegaskan rakyat berbudi bahasa. Ini orang Rais Yatim lah, orang UMNO. Mungkin UMNO tidak rasa malu dengan tindakan mereka, tetapi seluruh orang melayu sangat rasa aib kerana mereka yang sengaja menunjukkan kemaluan mereka.

Adakah mereka ini betul-betul penduduk Seksyen 23? Atau mereka ini dari Kampung Dusun 23, lebih teruk lagi dari Sarip Dol, samsing Kampung Dusun. Kebencian mereka pada dua Khalid, iaitu Khalid Ibrahim dan Khalid Samad (Pakatan Rakyat) nyata lebih ketara daripada isu sebenar yang melanda.

Ini dapat dibuktikan dalam video yang dirakam.

Sensitif betul pasal membina kuil atau masjid. Tetapi mereka ada masjid pun bukannya pergi, dan ada masjid pun kena kunci. Ustaz-ustaz tak boleh bawa masuk untuk mengajar. Akhirnya, mereka kekal dalam kegelapan dunia di bawah tempurung mereka sahaja.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan