Follow je lah..

Jumaat, 29 Mei 2009

KDNK Menguncup Prestasi Dia Pun Menguncuplah

Berita yang tidak enak di dengar ialah apabila ekonomi negara kita gawat kerana pengurusan yang tidak cekap oleh para pentadbir negara. Dulu cakap ok-ok, ekonomi ok, tiada apa-apa masalah tetapi semalam apa dah jadi apabila menyusut 4% hingga 5%.

Sekarang ini Malaysia sudahpun diisytihar gawat. Tetapi sebab nak nama sedap sikit mereka letaklah nama 'kegawatan teknikal'. Pokoknya ekonomi sudah gawat dan margin ia juga besar. Silap hari bulan minyak naik harga lagi dengan beralasan kesan ekonomi global.

Mengenai hubungan ekonomi Malaysia dan ekonomi global, itu bukanlah kerja rakyat yang hidup kais pagi makan pagi dan dapat gaji bayar hutang. Hidup rakyat seluruhnya seperti itulah, yang kurang harta akan terus sebegitu dan yang kaya akan terus berendam di dalam harta yang banyak.

Nampaknya ekonomi gawat akan mencengkam rakyat yang kebiasaan ini. Perihal tiga orang yang dikurung dan dirantai oleh Along bukanlah hanya memberi pengajaran kepada rakyat. Tetapi sebenaranya ia juga adalah peringatan buat kerajaan yang mana rakyat kian terdesak dan mengalami kesempitan wang kerana ekonomi dah lembap.


Oleh itu, prestasi Kementerian Kewangan dah jatuh sebab masalah seperti ini. Rakyat sudah tidak didahulukan kerana rakyat dah kena belasah dengan Along dan prestasi mereka pun tidak memuaskan kita. Bersamalah kita berjimat cermat dan undi Pakatan di Penanti serta di Manek Urai.

Selasa, 26 Mei 2009

Zahid Yang Lari Dari Medan Perang


Aduh, seorang ketua tentera yang cukup mempunyai kuasa, tenaga, upaya dengan tidak semena-mena mencicit lari meninggalkan medan perang. Belum lagi bertemu buku dan ruas, Zahid sudah lintang pukang berlari. "Lari!Lari!Lari!"

Debat PAS-UMNO yang dijangka akan diadakan malam ini telah menobatkan buat masa ini Husam sebagai pahlawan. Pahlawan yang cukup menggentarkan musuh. Dengar namapun dah cukup mengecut perut ahli UMNO. Hebatnya orang PAS, mereka berpegang kepada Islam sebagai hujah.

TIndakan ini menyebabkan prestasi Zahid merosotlah. Dahulu Rais tarik diri, sekarang Zahid. Merosot..merosot. Kalau tuan bijak bestari kenapa enggan berdebat.

Bak Hishamuddin lah yang tidak mahu berdabat apabila diajak. Katanya satu masa dahulu, tak payah la berdebat, kalau ada apa-apa nak suarakan, datanglah jumpa, berbincang. Hei! Debat baru jantan...

Isnin, 25 Mei 2009

BN Keluar Mulut Buaya Masuk Mulut Rimau

Apa ya?

Di sini sebnarnya maksud tajuk itu:

BN Keluar Mulut Buaya (PKR) Masuk Mulut Rimau (PAS). Dan inilah penerangannya...

Semenjak kekalahan teruk BN di Bukit Gantang, yang memang dahulu kubu kuat mereka, BN sudah mula bermain politik secara hati-hati. Contohnya BN tarik diri dari bertanding di Penanti. Khabarnya dari Najib penarikan ini ialah kerana tidak mahu masuk perangkap PKR yang mana mereka (BN) boleh meramal kekalahan tersebut.

Okay..hang nak tarik diri, fine. Tenang sikit kat penanti.

Namun kemudian, berita gempar tentang kematian Adun Manik Urai. Maka kelang kabut jugalah dibuatnya BN. Maklumlah nak bertanding di negeri yang memang kuat akan semangat PAS. Kalau BN menang pun, tidak akan mengubah majoriti PAS di negeri tersebut.

Aduh, nak tak nak sekarang BN mesti tanding jugak di negeri Kelantan. Malulah kalau cakap lagi sekali taknak bertanding. Takpalah BN, pejam mata redah aje.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan