Follow je lah..


Ahad, 13 April 2008

Selangor.fm Keruhkan Hubungan


Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor berkata:

“Sudah dua minggu setengah, jika mereka masih enggan komited, saya tidak mahu mereka berada di pejabat Selangor (bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri). Pejabat Selangor FM ada di sana dan mereka gelar diri sebagai Radio Selangor. Jika mereka gelarkan diri ‘Radio Non-Selangor’, mereka boleh cari pejabat di tempat lain, itu pandangan saya.”

Sudah kalah, banyak pula cerita. Kedengkian BN terhadap Pakatan Rakyat tidak berakhir dan langsung tidak mengambil pengajaran dari kekalahan teruk mereka. Selangor.fm yang mana sebelum ini, ketika dibawah Khir Toyo, menyediakan sebuah slot khas bersama MB setiap pagi sekali seminggu tetapi tidak pula kepada Khalid Ibrahim.

Menambah lagi dukacita, surat permohonan Khalid kepada Selangor.fm untuk permohonan tidak berbalas sebaliknya dibalas dengan tomahan Sabree. Dalam keadaan terdesak, Menteri Penerangan, Ahmad Sabree pula yang menjawab permintaan MB Selangor tersebut di media, bukannya Selangor.fm sendiri. Bagi menutup kelemahan, Sabree menukar isu 'tidak dibenarkan siaran bersama MB' dan kepada isu 'MB gila kuasa'. Hakikatnya, sifat munafiq RTM masih dikekalkan.

Selangor.fm sekarang sudah menumpang di bumi sendiri. Sebagai penyiar kerajaan, Selangor.fm sendiri perlu membenarkan kerajaan negeri membuat penerangan dan menggunakan kemudahan yang sedia ada. Tetapi kerana dek mengikut telunjuk sangat daripada Sabree, mereka menerima musibah.

Rasanya malu jugak Selangor.fm untuk bersiaran bersama rakyat Selangor kerana pemimpin pilihan rakyat Selangor diketepikan. Konti atau pejabat sementara perlu disewa dimana-mana mungkin di PKNS, tetapi itu juga adalah milik kerajaan Negeri Selangor. Alamak, nampaknya terpaksa lah menyewa di Negeri Sembilan, saki baki negeri Barisan Nasional.

"Andai ku terbuang tak diterima,
Andai aku disingkirkan,
Kemana harus ku bawakan,
Kemana harusku semaikan cinta ini."
- Arwah Sudirman Hj. Arshad

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan