Follow je lah..


Rabu, 15 Oktober 2008

Segalanya Berjalan Lancar Boss!!


Ketika meneliti blog No2umno, gambar ini memberi maksud tersendiri yang bergantung pada tafsiran individu itu sendiri. Gambar dan berita mengenai ini boleh dilihat di blog ini pula.

Dalam majlis jamuan hari raya ini, tentu sekali tidak kelibat Abdullah biarpun beliau masih lagi boss kepada Najib, Muhyiddin, dan semuanya. Barangkali hubungan keruh antara Mahathir dan beliau menyebabkan antara faktor mengapa hubungan dua pemimpin ini seolah-olah dingin.

Hasrat Mahathir bagi melihat Abdullah meletak jawatan kian tercapai. Konspirasi, kerelaan, atau paksaan dalam perletakan jawatan Abdullah bukanlah perkiraannya. Jelas kini 'anak didik atau anak buah' Mahathir yang telah menjadi Presiden UMNO selama 22 tahun memainkan peranan dalam merialisasikan impian Mahathir demi parti itu.

Dalam masa yang sama juga, anak kandung Mahathir , iaitu Mukhriz semakin mendapat banyak pencalonan bahagian yang menyebabkan anak mertua Abdullah ketinggalan beberapa bahagian. Imperialisme Mahathir menjadi bayang-bayang dan KJ terhoyong -hayang. Biarpun begitu, KJ bukanlah calang-calang orang dalam kelompok itu kerana KJ juga berpengaruh.

Jika dahulu, Mahathir pernah berkata beliau tidak dibenarkan berjumpa dengan ahli UMNO, tetapi kini jelas di gambar tersebut beliau sudahpun boleh berjumpa tidak sahaja dengan ahli UMNO malah bakal Presiden UMNO itu. Abdullah sebenarnya terperangkap sehingga beliau akhirnya terpaksa akur untuk melepaskan jawatan.

1 ulasan:

sHi berkata...

salam ukhwah,

politics is just a portion of Islam. yang penting sekarang ialah kita tegakkan mana yang hak dan musnahkan yang batil. hanya ALLAH yang lebih mengetahui.

jazakallah ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan