Follow je lah..


Rabu, 22 Oktober 2008

Semoga Tuan Guru Sihat

Kesihatan Tuan Guru menarik sedikit perhatian. Mursyidul Am PAS itu yang dilaporkan semakin pulih memberi perkhabaran yang baik. Orang-orang baik dan alim seperti beliau adalah merupakan suatu nikmat yang sangat berharga bagi setiap orang Islam. Kehadirannya melebarkan cahaya(ilmu) Islam hingga ke seluruh dunia.

Kesakitan yang dialami iaitu pada lutu kiri itu menurut beliau adalah kerana terjatuh semasa menunggang kuda dahulu. Saranan yang dibuat oleh Nabi Muhammad mengajak umatnya untuk berkuda telah disahut oleh Tuan Guru. Sekaligus menolak andaian bahawa orang-orang alim tidak aktif bersukan.

Semua orang berhak untuk sihat. Maka kesihatan merupakan suat nikmat yang berharga. Jika tanpa sihat, pergerakan dan perbuatan kita terbatas. Dari sebuah nikmat sihat yang diambil, maka nikmat lain yang berturutan dari kesihatan akan terhenti.

Orang alim sentiasa dimuliakan. Hadirnya membawa cahaya dan pulangnya membawa amalan. Kita harap agar Tuan Guru akan terus sihat mentadbir PAS dan negeri Kelantan disamping masih berupaya memberi kuliah agamanya. Jika sebelum ini, Sultan Kelantan ada menasihati pengurusan kerajaan negeri, kerajaan negeri akan mengambil nasihat itu sebaik-baiknya.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan