Follow je lah..

Rabu, 28 Januari 2009

Cikgu Disiplin Dah Marah


Satu tamparan melekat kepada semua pipi putera dan puteri UMNO dari 'cikgu disiplin' mereka iaitu Ahmad Rithaudeen. Manakan tidak, kata-katanya cukup berterus terang jika itu baginya mampu menyelamatkan nasib UMNO. Rasuah telah membarah ke semua peringkat dan bahagian dalam parti induk itu.

Katanya itu bersifat mencegah lebih baik dari merawat. Maknanya untuk mengurangkan kes rasuah yang bermaharajalela ialah dengan mengurangkan pertandingan. Maka putera-puteri ini harus dibubar kerana barangkali banyak kes berada dalam kepompong itu.

Ceritanya dibentuk putera-puteri UMNO ini ialah seolah ingin membentuk satu generasi acuan UMNO. Ataupun mereka ini seumpama budak-budak mentah yang mahu berjinak dalam politik anjuran UMNO maka pakcik dan makcik UMNO akan bimbing mereka. Kadangkala kebiasaannya, budak-budak inilah boleh diberi gula-gula atau aiskrim supaya mereka tidak nakal-nakal.

Rithaudeen juga ada berpesan, kebanyakan mereka adalah masih usia yang muda. Usia yang sepatutnya diisi dengan pendidikan atau keilmuwan tanpa ada sebarang campur aduk dari unsur politik tidak sihat itu. Ini adalah keutamaan utama mereka sepatutnya kerana mereka yang pada usia itu masih baru melangkah selangkah ke alam kedewasaan lagi penuh pancaroba.

Sekarang, tutuplah 'sekolah UMNO' itu yang mahu mendominasi ramai masyarakat agar sentiasa mengikuti mereka secara buta tuli. Fikirkan sedalam-dalamnya dari apa yang cikgu disiplin mereka sarankan. Kalau tanya rakyat apa pandangan mereka, rakyat akan berkata bubar putera, bubar puteri, bubar pemuda, bubar wanita, dan bubarkan MT UMNO. Katakan tidak pada UMNO.

2 ulasan:

Faizal Zakaria's Blog berkata...

Jangan sampai guru disiplin bagi amaran kepada ketua pengawas :-)
































Jangan Potong Q :-)
http://Forum1Malaysia.blogspot.com
Sindrom Mat Salleh Celup
http://pro-faizal.blogspot.com
Suara generasi Baru
http://TeamPemudaUMNO.blogspot.com

Semangat Baru UMNO >> http://Blog1Malaysia.blogspot.com

the hazim berkata...

terima kasih faizal..ketua pengawas kita dah tak lama dah..;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan