Follow je lah..


Khamis, 11 Jun 2009

SIS Perlu Dikaji

SIS-Sister In Islam yang sudah bertapak kukuh di Malaysia semakin kukuh lagi. Cadangan bernas dari PAS dalam muktamar untuk mengharamkan organisasi ini harus disambut dengan penuh kebijaksanaan. Dengan itu, kita perlu merujuk semula dan mengkaji sejauh manakah SIS relevan dalam memberi sumbangan kepada Islam terutama di negara kita.

Sebahagian kaum hawa dari kalangan orang Islam ini begitu lantang. Kelantangan ini adalah berlaku kerana lampu hijau yang telah diberikan oleh kerajaan kepada mereka. Kementerian Dalam Negeri barangkali mengagak bahawa SIS tidaklah memberi ancaman keselamatan kepada negara. Namun ketahuilah, keadaan SIS di Malaysia menggugat aqidah umat Islam dalam diam tanpa kita sedari.

Apabila hukum agama yang terang lagi bersuluh dinyatakan dalam al-Quran dipersoal, SIS telah tersasar. Dari perkara faraid, poligami, dan bab keluargaan Islam, dan lain-lain apa yang mereka tak kena? Apakah rujukan muktabar perjuangan mereka iaitu al-Quran dan Sunnah atau hanya berteras akal yang nipis senipis rambut yang tidak bertudung itu?

Marilah semua umat Islam bersatu kembali kepada al-Quran dan Sunnah serta bersama membasmi kemungkaran yang dibawa oleh mereka yang tidak bertanggungjawab kepada Islam. Tiada kompromi dalam soal aqidah. Biar negara dan demokrasi tergadai daripada aqidah yang tergadai.

Sudah lama sebenarnya rasa tidak puas hati kepada SIS. Semua pihak seperti ulama', majlis fatwa, para mufti dan jabatan agama duduk semeja mengkaji semula kehadiran SIS dalam negara ini. Semoga kefahaman Islam sebenar dapat disampaikan kepada mereka agar mereka kembali bertaubat ke jalan yang benar.

2 ulasan:

hasellusiby berkata...

salam...tumpang lalu..siapa minat konspirasi, sejarah nusantara yg hilang atau perbincangan sufi, boleh la ke www.nusanaga.blogspot.com

selain tu boleh eratkan tali persaudaraan...nilah zamannya untuk bangkitkan sesuatu...

wassalam

eLoDea^ berkata...

haramkan SIS disokong! saya punya kawan yang pernah bekerja di sana...MasyaAllah...bertudung itu dikatakan satu fesyen dan bukannya kewajipan..adakah layak menggelarkan diri sendiri Islam?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan