Follow je lah..

Rabu, 15 Julai 2009

Aduh, Kenapa Menang Tipis Ni..

Syukur sejahtera PAS masih lagi membawa Manek Urai dan terselamat dari BN. Perlawanan satu lawan satu memang akan memberi tentangan yang hebat. Kemenangan dan kekalahan juga adalah 50-50. Tetapi alhamdulillah, kita masih diberi kemenangan.

Semoga dengan kemenangan ini PAS Kelantan akan berusaha membuktikan kepimpinan yang dicita-citakan. Selepas itu, rakyat Manek Urai akan mula bersatu dan bertaut dibawah kepimpinan yang cemerlang seperti mana kerajaan Kelantan itu sendiri.

Usaha Pakatan dalam kempen di dun ini tidak dapat dinafikan. Kehadiran kepimpinan utama iaitu tonggak parti masing-masing memberi suntikan semangat. Disamping dapat memberi pendedahan demi pendedahan kekorupan negara, mereka menyelami hati setiap rakyat.

Kemenangan yang tipis terjadi kerana beberapa faktor. Faktor BN yang bermain secara kotor itu sudah resam bagi setiap pilihanraya di negara kita. Kita yakin juga PAS sudah menyedari hal ini. Apapun, semangat perjuangan dari kesatuan kita lebih membanggakan.

Kita masih dihadapan sekarang, dan ini juga peringatan berhikmah untuk kita bahawa kemenangan harus di'bela' agar ia jinak. Turunnya presatasi PAS akan mencederakan sedikit kekuatan yang telah kita sedia ada perolehi.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan