Follow je lah..

Selasa, 4 Ogos 2009

Muhyidin Provokasi Murahan


Macam itulah, tidak habis berganti-ganti usaha dari BN untuk mencacatkan maruah perribadi Anwar Ibrahim. Sejak beliau digugurkan dari jawatan TPM, sehingga kini keaibannya didagangkan melalui tulisan akhbar dan pautan media.

Masih ada yang tidak kena lagi antara Muhyidin dan Anwar secara peribadinya. Bagai api dalam sekam. Tetapi api kecil menjadi kawan, api besar menjadi lawan. Muhyidin yang menyifatkan Anwar sebagai pengkhianat sebenarnya ketandusan idea untuk menghangatkan isu terbaru.

Isu ini isu lapok yang sudah tidak boleh pakai lagi kecuali sebagai kain buruk pengelap kaki. Butakah mata mereka melihat senario kesedaran politik baru sekarang. Rata-rata rakyat sudah bangkit dan tidak terpedaya dengan fitnah dari BN. Malah makin hari makin hari, sokongan kepada Anwar khususnya dan Pakatan Rakyat amnya tidak punah.

Mungkin provokasi ini saja untuk mencari pasal. Atau boleh kata nak lepas geram dan balas dendam dengan selama ini apa yang UMNO telah kena. Ayat 'Pergi Jahanam UMNO' sememangnya memanaskan puak-puak UMNO ini.

Tahniah buat Muhyidin kerana menunjukkan kecetekan pemikiran dalam berpolitik. Barangkali tak lama untuk beliau kekal sebagai TPM. Jangan rasa selesa sangat duduk dekat kerusi TPM itu. Bila-bila masa, Tuhan boleh tarik nikmatnya itu.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan