Follow je lah..


Jumaat, 21 Mac 2008

UMNO! Cepat-cepat Buat Kerja

Kepada semua pemimpin dan ahli parlimen mahupun ADUN dari parti BN-UMNO, cepat-cepatlah mulakan kerja membantu rakyat. Usahlah berkelahi mengenai jawatan dan bergaduh sesama sendiri. Ini akan memalukan lagi parti anda yang telah kalah teruk dengan aib itu. Biarlah sesiapa pun yang hendak meletak jawatan sebagai tanda tanggungjawab. Seperti mana Sheikh Radzi dan Khir Toyo memilih untuk meletak jawatan mereka sebagai tanda mereka sedar dan peduli atas kelemahan mereka. Tindakan itu harus dipuji dan boleh dilabel sebagai 'gentleman'.

Sungguhpun wanita UMNO telah disisihkan oleh Dolah, umpama habis madu sepah dibuang jadikanlah itu sebagai pengajaran. Pengajaran bahawa di dalam politik BN siapa pun anda hatta Perdana Menteri atau Presiden jika anda sudah tidak dikehendaki , anda akan dicantas. Inilah nasib Rafidah dan yang lain. Sama seperti Ku Li yang kini secara umum mencabar Dolah untuk menggantikannya sebagai Presiden UMNO setelah melihat kecacatan dalam kepimpinan. Ku Li seorang politikus yang banyak pengalaman dan merupakan satu barisan veteran dengan Tun Mahathir. Ku Li layak cantas Dolah. Beliau menyatakan , jika Presiden UMNO masih berdegil tidak mahu turun dari jawatan itu dan beliau tidak boleh mencabar Presiden, tukarkan sahaja nama jawatan itu kepada jawatan presiden seumur hidup.

Sebahagian penyokong dan ahli UMNO juga terus menunjukkan ke'kanak-kanak'an mereka selepas kekalahan menerusi demonstrasi yang kononya ingin membela Sultan Melayu dan Orang Melayu. Bagi Mat Sabu, Timbalan Presiden PAS, katanya UMNO pergilah buat demonstrasi kerap dan acapkali supaya rakyat boleh benci kepada mereka. Maklumlah perhimpunan haram mereka mendapat layanan yang baik dari polis. Kita sudah tiada masanya sebenarnya untuk berkumpul di Komtar ataupun Shah Alam dan berdemonstarsi atas masalah yang provokasi, sekarang kita mempunyai banyak kerja untuk membantu dan menaikkan taraf hidup rakyat. Inilah janji kita sebelum pilihanraya dan kita akan tunaikan.

Lihatlah Menteri Besar Kedah, Pulau Pinang, Perak, dan Selangor yang baru dilantik. Tanpa membuang masa mereka terus memberi keutamaan komitmennya kepada rakyat. Cukai, saman-saman, dan sebagainya yang dikenakan oleh kerajaan BN telah mereka mansuhkan. Kerajaan Barisan Rakyat akan memberi air percuma kepada penduduk negeri tersebut. Walaupun bukanlah percuma 100%, tetapi mereka sekurang-kurangnya mengurangkan bebanan rakyat selama ini. Istimewa buat peminat bola sepak negeri Kedah terutamnya, kerajaan Negeri Kedah telah berbesar hati memberi tiket percuma kepada penyokong Kedah bagi menyaksikan perlawanan pasukan mereka melawan pasukan terbaik dalam liga sebagai penghargaan kepada rakyat. Inilah yang dikatakan kerajaan dari rakyat untuk rakyat dan bukannya kerajaan dari rakyat untuk keluarga.

5 negeri ini bakal menyaksikan banyak lagi kemampuan mereka dan akan menjadi negeri model. Hasrat mereka untuk menerbitkan akhbar dari Barisan Rakyat dilihat sebagai tepat pada masanya. Berbanding dengan 8 negeri lain, tiada perubahan dan masih statik. Lebih malang lagi di Terengganu, tiada Menteri Besar angkara BN. Keadaan ini cukup berbahaya sekali kerana dapat melumpuhkan ekonomi negeri tersebut dan menyebabkan pelabur cabut lari.

Hentikanlah permainan tarik-tali di dalam UMNO. Sesiapa yang hendak letak jawatan atau teruskan jawatan itu 'mereka punya pasal lah'. Sekarang adalah masa untuk menunaikan janji kepada rakyat. Dan yang janjinya juga, UMNO sudah tidak seperti dulu lagi. Mari kita bekerja.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan