Follow je lah..


Khamis, 29 Mei 2008

Lupakan Ezam, Ini Grand Saga

Berita Ezam sudah kecoh dalam berita dan blog di Malaysia. Hakikatnya isu itu hanyalah seorang lelaki yang mahu bertukar parti atas pandangan peribadi. Beliau yang beralasan pertukaran atas sebab dasar, itu adalah pandangannya yang harus dihormati.

Media UMNO cukup seronok menceritakan kisah Ezam berbanding kisah Grand Saga. Grand Saga ialah sebuah syarikat yang bertindak dengan tindakan tidak menghormati rakyat. Maka kes rakyat ialah kes lagi besar dari individu yang mahu bertukar parti.

Bandar Mahkota Cheras (BMC) berdarah. Grand Saga yang dipercayai bermain kotor telah mengupah beberapa gangster untuk memukul rakyat Selangor. Gangster itu telah diupah RM100 seorang bertujuan untuk mempertahankan tembok agar tidak dialihkan rakyat.

Saksikan video ini:



Kesannya beberapa rakyat cedera parah kerana ada dipukul dengan topi keledar dan kayu. Mungkin juga ada sebilangannya dipukul oleh FRU. Namun kita kagum, rakyat sanggup mempertahankan haknya dengan darah dan keringat.

Sesungguhnya tembok penghalang itu tidaklah ringan. Tetapi pepatah melayu ada mengatakan, yang berat sama dipikul yang ringan sama dijinjing. Kerajaan Selangor memandang serius hal ini dan mengarahkan siasatan kepada Grand Saga. Mesyuarat tergempar berhubung isu ini bakal diadakan.

Rakyat berhadapan dengan gangster dan FRU. Ujian getir buat pemimpin yang adil menyelesaikan hal ini samada buat Ezam ataupun pemimpin lain. Akhirnya, Menteri Besar Selangor memberi janji bahawa tembok penghalang itu kelak akan jua dialihkan dalam tempoh dua minggu.

Gambar-gambar gangster boleh dilihat di sini.

1 ulasan:

Danielle_Corleone berkata...

Polis Raja Di Malaysia, bro jangan lupa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan