Follow je lah..

Ahad, 23 November 2008

Yoga Diharamkan, O.K.

Keputusan yang dikeluarkan oleh Majlis Fatwa adalah tepat dan perlu untuk kita beriman dengan fatwa. Yoga itu sudah jatuh haram hukumnya dan jika umat Islam masih berdegil dan mahu mengamalkan lagi, maka dia telah berdosa.

Timbul perasaan ingin tahu barangkali kenapa Yoga itu hukumnya haram. Perasaan ingin tahu bagi setiap insan adalah lumrah dan tidak salah. Pun begitu, dalam sesetengah perkara kita perlu dengar dan taat sahaja. Itulah namanya perintah agama Islam.

Kebijaksanaan masyarakat sekarang kadan-kala membuat diri terpesong juga. Kerana terlalu bermain dengan fikiran berteras logik tanpa wahyu, telah ramai masayarakat yang terkeluar dari landasan jalan yang lurus. Inilah bahayanya jika ada diantara kita cuba dan berkeras mahu menghalalkan haram dengan menjadikan diri seperti loyar buruk.

Marilah sama-sama kita mendengar dengan taat. Tanpa bersoal-soal dalam bab hukum dek sebab kita ilmu yang cetek, lebih baik dengar dan taat. Inilah hukum ALLAH dan kita mesti komited biarpun fatwa ini dilihat tidak popular bagi mereka yang bukan Islam.

Inilah cara kita dari bangkit tidur sehingga tidur kembali. Semuanya telah dikawal dan diajar bagaimana menjadi insan yang terbaik di dunia dan akhirat. Berimanlah dengan fatwa ulama' tanpa ada rasa curiga. Fatwa itu tidak kira kepada yoga sahaja, malah semua fatwa yang telah dikuatkuasakan. Tidak kira siapakah mereka asalkan seorang Islam, maka wajib dia mematuhinya.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan