Follow je lah..

Sabtu, 10 Januari 2009

Azab di Gaza Tiada Siapa yang Tahu

Buat masa ini perhatian kita terhadap isu Israel-Gaza menjadi keutamaan lebih daripada isu pilihanraya di Kuala Terengganu. Ini kerana di Gaza, darah panas sedang mengalir, membasahi kota syuhada'. Mereka adalah saudara kita, saudara satu syahadah dan satu aqidah. Ikatan persaudaraan atas dasar ini adalah lebih pekat dari darah kekeluargaan.

Semalam ratanya seluruh masjid di negara kita menunaikan solat hajat sesudah solat Jumaat. Solat hajat mendoakan agar orang Islam di sana terus berjuang dengan tabah dan yakin pada janji ALLAH. Janji pertolongan dari ALLAH dan kemenangan yang semakin hampir! Tentera Tuhan pasti akan turun melawan mereka yang begitu angkuh melawan Islam. Dosa Yahudi Laknatullah yang membunuh nyawa anak-anak kecil ini selamanya tidak akan dimaafkan dan kami akan perang mereka sehingga Hari Qiamat.

"Hidup, hidup, hidup, hidup Islam..Hancur,hancur, hancur Israel" teriakan kaum muslimin di salah sebuah masjid semalam. Rasa marah dan benci kian membuak kepada musuh Islam apabila semalam ramai yang menyertai demonstrasi bantahan itu. Inilah mesej kecaman dan kebencian atas kezaliman manusia yang tidak berperikemanusiaan itu.

Itu di Malaysia.

Di Gaza, anak kecil sedang disembelih. Ibu-ibu sedang dilapah dagingnya. Pejuang Islam di letupkan dengan peluru berpandu yang tercanggih di abad ini sogokan Amerika. Hospital tidak lagi merawat penyakit jantung, kanser, dan tulang, tetapi kini menjadi sebuah pos mangsa bedilan dan serangan. Tiada katil yang kosong dan tiada lantai yang lapang melainkan di isi dengan jasad terseksa dan darah.

Allah Maha Mengetahui. Inilah pengajaran Tuhan buat kita yang leka dengan nasib saudara kita di sana. Kita tidak akan rasa apa yang mereka rasa. Kita hanya mampu melihat dan berdoa dari jauh. Kita dalam erti kata rakyat biasa yang tiada kuasa pemerintahan. Para pemerintah, mereka mempunyai kuasa. Lakukanlah sesuatu janganlah bermesyuarat sahaja.

Sujudterakhir.blogspot.com sentiasa berdoa dan berazam akan membalas kezaliman mereka dengan apa cara sekalipun. Kita tidak akan menghalalkan setitik darah yang jatuh angkara Yahudi Laknatullah. Saksikanlah gambar-gambar ini agar sekurang-kurangnya timbul sedikit kesedaran kepada kita.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan