Follow je lah..

Jumaat, 3 April 2009

Mee Segera dan Tarian Separuh Bogel


Akhirnya, calon BN di Bukit Selambau, S.Ganesan terpaksa memakan mee segera yang dikatakan oleh Najib, mana ada projek mee segera. Sekarang betul-betul mee segera sudah pekenadan mereka rasa.

Jalan yang baru diturap dan dibina itu telah dilalui oleh kereta pacuan empat roda rombongan BN. Kerana jalan itu masih 'baru' , tanah masih lembut dan tidak dapat menampung bebanan yang diterima. Kesannya kereta Ganesan kemalangan, dan nasiblah tidak mendapat kecelakaan.

Akhirnya, dia terpaksa naik motor. Kan senang kalau awal-awal lagi naik motor. Setakat nak ronda kampung pakai motor lebih menjimatkan. Jika tidak mahu pakai topi keledar di kampung pun tiada sesiapa yang menghairankan kerana ia sudah biasa. Ganesan menuju ke rumah orang mati dengan menaiki motor itu. Apakah kemalangan ini alamat kecil kepada nasib malang bertimpa BN?, sama-sama kita tunggu 7 April 2009.

Tarian bogel ke separuh bogel? Kedua-duanya adalah salah bagi seorang mukmin untuk berada pada tempat sebegitu. Tuntutan Syariat lebih tinggi dari menghormati kebudayaan. Seperti yang dilakukan oleh Hj. Zahid Hamidi, kehadiran beliau pada majlis makan malam dengan persembahan wanita kulit gebu dan terdedah, tidak mengapa kerana hormat budaya. Kalau sekalipun nak hormat budaya mereka, hormatilah jua sensitif umat Islam dan menteri yang ditanggungjawabkan untuk menjaga kebajikan umat Islam.

Insiden tarian yang berlaku ini samada diketahui lebih awal atau tidak oleh Zahid kita tidak ketahui. Namun dalam masa ini, menjaga hati kaum cina selaku pengundi pada hari pilihanraya kelak sangat dijaga-jaga. Kalaulah Zahid menegur penari-penari dan penganjur ini, pastinya tindakan itu kurang mempopularkan dirinya.

Untuk melihat video tarian, sila klik di sini.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan