Follow je lah..


Jumaat, 24 April 2009

Operasi Pemutihan MB

Mungkin hari ini, Jumaat, berdasarkan sumber dipercayai, Najib akan mengadakan rombakan UMNO negeri setelah selesai merombak kabinet. Biarpun rombakan kabinet masih digganggu gugat oleh suara-suara sumbang, namun Najib tidak boleh berundur ke belakang membetulkannya semula demi reputasinya.

UMNO setiap negeri berkocak lagi.Semua negeri di bawah kuasa UMNO mengidap penyakit gila jawatan, kuasa, dan harta. Itulah kiblat UMNO selama ini yang tidak pernah meletakkan perjuangan politik adalah untuk membesarkan kalimah ALLAH. Konon perjuangkan melayu, tetapi apabila Najib mengumumkan penghapusan kuota 30% bumiputera dalam pegangan ekuiti, mereka terus senyap seolah mulut sudah di tampal dengan pelekat.

Dari Perlis hinggalah ke Johor, mereka berebut untuk siapa layak menjadi Menteri Besar. Masalah perebutan kuasa ini ialah masing-masing mahu melantik calon mereka dan kuat pula sifat asobiyah mereka. Sehinggakan di kalangan mereka menganggap sesetengah MB ini tidak layak, lemah, dan tidak popular.

Tidak perlu kita menyatakan negeri mana dan apa masalahnya kerana kita sendiri boleh melihatnya. Tidak cukup dengan itu sehingga ada yang sanggup menjadi MB dengan melalui pintu belakang. Selepas itu pula mereka 'mohon restu rakyat' atas apa mereka buat- Rakyat kata

" Piiiraaah....."

Apapun, 'produk haram BN' akan dikeluarkan dalam rombakan kali ini. Ini kerana, Najib mahu mereka yang betul-betul pro perubahan seperti Najib sarankan akan tampil sebagai muka baru. Tetapi, apakah perubahan sebenarnya kerana sehingga kini, UMNO masih tidak berubah.

Serabutnya politik kerana UMNO.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan