Follow je lah..

Khamis, 21 Mei 2009

Gantung: Khir bin Toyo Pertikai

Dun Selangor pun meletup. Meletup setelah ada beberapa ADUN BN digantung. Khir jawab di blog dia, dan di bawah adalah respon tersendiri kepada hujahnya itu:

Point 1: Mereka menyatakan di mana kebebasan bersuara. Namun baru kini mereka faham, apa itu kebebasan bersuara. Tahu takpa.

Point 2: Setahun Khir digantung, nampaknya kuranglah duit dia pada tahun ini. Nanti nak raya pun kena berjimat cermat, kalau baju lama boleh pakai, pakailah. Beliau yang tidak hadir pendengaran tersebut adalah dengan membari alasan yang tidak kukuh. Alasannya sama macam Najib, pendengaran itu adalah beranggapan ia permainan politik pembangkang.

Kalau tak reti main politik, tak payah la masuk politik.

Point 3: Jika benar Khir tidak membuat salah dalam lawatan yang beliau lakukan, sila cabar kes ke mahkamah.

Point4: Khir Toyo pasti sedar, bagaimana BN tergamak mengheret seorang Speaker DUN yang sah di Perak seperti seorang penjenayah. Khir dan rakan harus terima keputusan ini dengan hati terbuka.

Point 5: Menghormati Speaker dan DUN bukan hanya dikira dengan menghadiri "perbicaraan" sahaja, tetapi menerima keputusan Speaker.

Point 6: Sekurang-kurangnya YB Teng adalah anak jantan kerana memilih hukuman gantung. Tidak seperti mereka yang digantung mandatori!

Point 7: Rakyat sudah lama menilai. Rakyat sudah tolak BN dari Selangor. Masih tidak nampak?

Point 8: Go head! Undang-undang untuk semua.

Point 9: Kalau penat leh lepak. Tapi kalau hang pa salah, nak tak nak mesti heret ke muka pengadilan. Penat, belakang cerita.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan