Follow je lah..

Sabtu, 23 Mei 2009

Pastikan Yang Halal, Bukan 'Halam'


Sifir mudah:

Haram+Halal= Halam

'Halam' itu kira maknanya kejap haram kejap halal. Contoh biasanya pakaian peramugari MAS yang belah pada kainnya, bila berjalan, terselak, jadi haram dan bila rapat, jadi halal. Apa-apa aje.

Sekarang ni kau jangan main-main nak cakap Zambry Mamak tu MB Haram. Silap hari bulan kau dah menghina mahkamah rayuan. Rakyat barulah faham, dalam undang-undang kalau dah jatuh penghakiman, boleh merayu lagi dan mahkamah rayuan lagi power dari mahkamah tinggi.

Masa zaman kampus, rayuan peperiksaan boleh dilakukan oleh seorang pelajarsekiranya tidak berpuas hati dengan keputusan diperolehi. Namun, harapan untuk menaikkan gred dari rayuan itu terlalu tipis. Ini kerana, semasa penyemakan kertas dilakukan, semua jawapan telah dihalusi dan dipastikan betul atau salahnya dan ini juga mencabar kredebiliti pensyarah yang menyemak kertas terbabit.

OK2, kita lihat sendiri di Perak, Zambry dahulu haram sudah pun halal. Logo halal sudah terpakai padanya seperti satu lencana. Lencana ini sangat besar kuasanya. Boleh jadi bubar DUN tidak akan berlaku kerana untuk bubar DUN ia adalah dari nasihat seorang MB tersebut.

Agenda 'Mohon Restu Rakyat' dengan muka tak tahu malu akan digiatkan. Buat sahaja muka gembira dan ceria kita pakai logo halal! Pastikan yang halal.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan