Follow je lah..

Selasa, 7 April 2009

BN Hanya Ada Batang


"Suntikan semangat!" itulah ibaratnya kemenangan yang diperoleh rakyat untuk terus bersatu menzahirkan penolakan 100% kepada Barisan Nasional dalam pilihanraya kecil 7 April 2009 kali ini. Bagi Barisan, kemenangan Pakatan Rakyat adalah satu jarum racun yang terus disuntik lama kelamaan akan mati lesu kekakuan. Inilah suara rakyat tanda demokrasi.

Kemenangan di Perak dengan ternobatnya Nizar sebagai panglima Bukit Gantang menjelaskan segalanya berikutan kemelut MB Perak. Sah, rakyatPerak masih menerima dan mahukan Nizar sebagai pemimpin mereka dari sekecil-kecil kampung hinggalah sebesar-besar negeri. MB Haram, Zambry ditolak rakyat. Kehadiran Mahathir yang 'kunun'nya mahu membantu berkempen akhirnya adalah satu kecacatan seumur hidup buat BN.

Ujar Mahathir, Nizar itu penderhaka kerana mohon derhaka. Tetapi hari ini, seluruh rakyat Bukit Gantang seolah mahu turut sama 'mohon derhaka' kepada Sultan Perak. Harapnya dengan kemenangan ini dapat membuka mata institusi istana dan rakyat Malaysia amnya bertapa besarnya pengkhianatan BN dalam negara ini.

Setelah menang di kedua-dua bukit, Najib, Muhyiddin, Hishamuddin, dan Mhatahir, Abdullah apatah lagi senyap rapat tertutup mulut mereka. Bagi duit kita belanja, bagi basikal kita kayuh, bagi jalan kita lalu, tetapi ingat!, bagi undi kita pangkah Pakatan Rakyat sahaja. Jelas sebelum ini, selera Najib untuk memenangkan BN di kedua-dua tempat penting ini seperti tiada dan cecah kaki ke Bukit Gantang jua tiada upaya.

Serangan berbentuk peribadi BN kepada Nizar yang kononnya agen DAP dan S.Manikumar sebagai orang yang tiada pengalaman berbanding lawannya sudah tidak boleh diterima pakai. Ketandusan bahan untuk berkempen dan sikap hipokritasi mereka menyumbang kepada kekalahan teruk kali ini biarpun setelah setahun PRU berlalu. Hendak mana ku taruhkan muka yang tak tahu malu ini.

UMNO/BN untuk orang Iban. Mereka tidak layak lagi untuk mentadbir negara dan sudah hilang keyakinan sekalipun bergegar PWTC ketika mereka lantang berjerit pekik pendekar yang berkeris itu. Buang UMNO dan BN jauh-jauh dan jangan diwarisi oleh generasi seterusnya. Hanya penyokong BN yang buta mata hati akan mati dengan aspirasi mereka sendiri.


4 ulasan:

RAJAWALI berkata...

UMNO & BN memang hina dan celaka .. masyarakat belum sedar lagi ,masuk lah PAS,DAP atau PKR, dah tau UMNO dan BN tak pernah bela rakyat,masuk jer PKR dan PAS, yang pasti nya terbela,sama rata ,hak rakyat di dahulukan pedulikan sultan.apa guna sultan kalau kehendak rakyat tidak diturut,biar rakyat yang tentukan siapa yang harus perintah,tak perlu ada sultan dah ketinggalan zaman..dah kuno amalan beraja ni,kalau boleh kami nak PRESIDEN, baru la sama standart dengan Singapore, mufti pun sama.maki jer pasal sokong UMNO & BN.

PAS & PKR adil.. perjuangan kan nama ALLAH.. orang lain pun nak pakai jugak nama allah .. tak kesian ker?beri la kristian peluang pakai nama ALLAH sekurang kurang nya senang nak berdakwah,kenapa orang UMNO CELAKA tak faham faham, "salah" kah nak bagi nama Allah pada kristian?
Apa yang Karpal King sebut tu memang betul Pemuda Umno memang celaka pasal sanggup hantar "2 peluru",
Pemuda Umno layak di gelar celaka pasal bukan 'ISLAM PAS',cuma anutan 'Islam UMNO'
"Islam & Melayu" PR tak terasa apa apa pun pasal memang layak di celaka kan Pemuda UMNO,
celaka PEMUDA UMNO berani masuk parlimen "PUKUL OKU" ,sial PEMUDA UMNO tunjuk samseng,baru jer nak 'tegur' Karpal KING dah di tuduh bertumbuk, penipu la PEMUDA UMNO ni, lain kali terus pegi tumbuk tak payah tegur, tak buat pun orang dah kata samseng ,Pemuda UMNO memang celaka pasal tak baling batu pada kereta kerabat raja,pemuda umno memang celaka lah.."pendek kata semua nama depan atau belakang ada UMNO memang celaka lah"


UMNO & BN memang celaka,pasal maki celaka pada en karpal king tu, pantang sangat hudud dilaksana kan..over my dead body kata karpal king, tapi sayang sekali kami PAS & PKR pada Karpal King..UMNO tetap celaka pasal pertahankan hak ugama & bangsa, cuba cuba la perjuangan kan hak sama rata..tak payah bagi anak2 melayu masuk Universiti melainkan ada stpm,HAPUSKAN MATRIKULASI, hapuskan sistem kuota,biar sistem merit ,

UMNO = malay and of course malay are PIG and they are stink! but remember this only apply to malay UMNO's,cause none UMNO's not consider as ultramalays. so there are not pig as umno pig's.

UMNO memang celaka ambil alih kerajaan secara merampas kuasa, kesian DAP selalu bahagi untung projek 90 % Nizar pulak dapat 10% , celaka hoii celaka UMNO dan BN baru 11 bulan PR perintah UMNO & BN ambil alih keraajan dengan cara paling hina,memang sial,tabur pasir dalam periuk nasi Nizar and the geng memang celaka UMNO & BN,

UMNO & BN memang celaka,kesian HINDRAF, sampai hati roboh kuil hindraf di "tanah haram",UMNO & BN memang celaka mengamal kan ethnic cleansing,bertambah celaka pasal kaum india yang pegang MAXIS,bertambah celaka lah UMNO & BN pasal biarkan ramai lawyer & Engineer dari kaum India,sial dan celaka UMNO & BN membantu sekolah jenis tamil,

UMNO & BN memang celaka pasal HINDRAF & DAP nak tuntut sama rata dengan hak bumiputra tak di layan,apa salah nya DEB di hapus kan sekurang kurang nya India dan cina boleh masuk ambik projek..setakat ambik sub buat jalan atau supply barang mentah yang 90% nilai dari projek apa la sangat,patut nya dapat 100% baru adil,

memang sial UMNO & BN ..hoiiii celaka kenapa nak pertahankan DEB, tengok contoh di Pulau Pinang sekurang kurang nya komisen projek dapat jugak 1% Guan Eng bagi pada melayu PKR,betapa "adil nya" Khalifah di penang ,UMNO & BN patut contohi khalifah yang satu ni,

Pasal kes YB Eli.takde kerja lain lah,mesti kerja UMNO & BN,biar la Helmi nak ambil gambar,YB Eli nak kangkang ker nak telanjang ker apa UMNO & BN peduli, salah ker nak tido dengan lelaki melayu?arghh memang celaka UMNO & BN nak zina pun tak boleh..

UMNO & BN lagi celaka tiru harapan baru untuk rakyat ke putrajaya 16 sept,last last idea tu di cilok oleh BN.
memang celaka sial lah...

UMNO & BN memang celaka,pasal bagi bantuan subsidi & duit poket pada nelayan,pasal tu la harga Ikan mahal, dah la minyak bagi bantuan duit poket bulanan pun dapat,memang sial lah UMNO & BN,

hoooii lahanat UMNO & BN kami tak mau dah bantuan dan hak istimewa selama ni takde apa yang istimewa, bagi sama rata jer pada kaum lain pasal melayu cuma 62% jer dalam malaysia, yang paling layak dan paling banyak perlu di bantu kaum HINDRAF,di ulangi kaum HINDRAF.

UMNO & BN jangan sesekali nak perjuangkan DEB,hapuskan pemilikan bumiputra 55% dalam pemilikan syarikat senarai awam di bursa saham..tu baru adil..faham tak!

Hoii celaka UMNO & BN kami nak lagi subsidi ,ambik lagi duit petronas,mana cukup setakat royalti jer..seboleh nya nak semua duit petronas biar minyak seliter 1.20,baru adil.

hoii UMNO & BN apa la sangat nak perjuang kan bangsa, apa ada pada bangsa,kami dah boleh jatuh bangun sendiri,sekurang kurang nya kalau susah ahlong dan tauke tauke cina boleh tolong.hapus kan bantuan MIKRO KREDIT,HAPUS KAN SEGALA BANTUAN PERNIAGAAN PADA BUMIPUTRA,APA PERLU NAMA BUMIPUTRA,TAUKE AHLONG KAN ADA,
hapus kan MARA, MARA langsung tak membantu anak anak melayu! Pasal MARA ada dalam DEB memang patut di hapus kan, hoii UMNO dan BN faham tak.. selagi kamu tak buat apa yang kami nak..akan kami fitnah akan keborbrokan kamu,sial punya melayu UMNO.

Tak lama lagi malaysia akan jadi seperti singapore dan hong kong di bawah PAS dan PKR yang dimunipulasikan oleh DAP...

Jangan tak percaya ...
Lihatlah dalam masa 10 - 15 tahun lagi...

Dan Amerika serta Yahudi adalah Pernasihat Utama Negara disokong oleh Mr. Anu-war...

the hazim berkata...

Rajawali: Fikir-fikirkan..

halimah ja'apar berkata...

salam ziarah.masyaAllah teruknya akhlak gmbr bwh 2.

the hazim berkata...

halimah ja'apar: sebaik baik orang beriman ialah yang paling baik akhlaknya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan