Follow je lah..

Isnin, 3 Mac 2008

Wajah Siapakah Ini?


Wajah siapakah yang tiba-tiba terbentuk itu? Kelihatan seperti wajah manusia yang sedang memejamkan mata kerana menahan kesakitan yang perit sekali. Mulut pula terkapit rapat antara giginya. Benarlah 'dia' sedang sakit. Tetapi siapakah 'dia' itu?(video)

Tidak lain dan tidak bukan gambar itu sebenarnya adalah gambar Masjid Kristal dan tiada sebarang edit dilakukan. Sesungguhnya masjid mempunyai 'roh' bahkan mulia di sisi ALLAH. Masjid adalah bererti tempat sujud kepada ALLAH. Masjid haram dibina untuk perpecahan dan haram dirobohkan untuk menghalang manusia mengimarakkannya.

Masjid Kristal apakah statusnya? Masjid Dhiror? Masjid Dhiror direncanakan dalam Al-Qura'n dalam surah At-Taubah. Namun masjid itu diarahkan roboh oleh Rasulullah (sila buat rujukan). Paling sesuai kita katakan masjid atau rumah ALLAH ini telah salah fungsinya. Kerajaan Haji Idris (BN) menzalimi masjid ini. Akhirnya masjid terpaksa 'menahan' pedih kezaliman mereka. Bagi kerajaan Haji Idris masjid ini lebih kepada tarikan perlancongan semata-mata. Subhanallah.

"Dan (di antara orang-orang munafik juga ialah) orang-orang yang membina masjid dengan tujuan membahayakan (keselamatan orang-orang Islam) dan (menguatkan) keingkaran (mereka sendiri) serta memecah-belahkan perpaduan orang-orang yang beriman dan juga untuk (dijadikan tempat) intipan bagi orang yang telah memerangi Allah dan RasulNya sebelum itu dan (apabila tujuan mereka yang buruk itu ketara), mereka akan bersumpah dengan berkata: Tidaklah yang kami kehendaki (dengan mendirikan masjid ini) melainkan untuk kebaikan semata-mata. Padahal Allah menyaksikan, bahawa sesungguhnya mereka adalah berdusta."
At-Taubah: 107

Masih ingat pada perisitwa 9-11? Peristiwa yang menggemparkan dunia dengan runtuhnya World Trade Center (WTC) di Amerika. Kejadiaan itu juga terdapat bentuk wajah manusia yang misteri. Sila perhatikan:



Renunglah kedua-dua gambar ini dan fikirkan kebesaran ALLAH. ALLAH tidak menciptakan sesuatu itu secara sia-sia. Segalanya adalah peringatan untuk kita sebagai hamba abdi ALLAH.

"Tidakkah mereka memerhati dan memikirkan berapa banyak umat-umat yang telah Kami binasakan sebelum mereka, padahal (umat-umat itu) telah Kami teguhkan kedudukan mereka di muka bumi (dengan kekuasaan dan kemewahan) yang tidak Kami berikan kepada kamu dan Kami turunkan hujan atas mereka dengan lebatnya dan Kami jadikan sungai-sungai mengalir di bawah mereka, kemudian Kami binasakan mereka dengan sebab dosa mereka dan Kami ciptakan sesudah mereka, umat yang lain?"
Al-Ana'm:6

1 ulasan:

kuram1974 berkata...

saludos desde chile buen blog
kuram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan