Follow je lah..

Selasa, 19 Mei 2009

BN Kibar Bendera Putih


Penakut!

Macam mana UMNO boleh tak bertanding di Penanti? Apa, 'mengalah tak bererti kalah' ke?

Tak perlulah nak mengalah kerana BN dan UMNO memang sudah kalah dari semua sudut termasuklah sudut moral. Apa ingat tukar PM Abdullah kepada Najib boleh setel masalah, kirim salam sahajalah.

Kalau Abdullah pun berani lah juga pergi bertanding walaupun tahu akan kalah. Siap lawan Anwar Ibrahim lagi. Ini di Penanti ialah baru bekas setiausaha Anwar, BN yang diterajui Najib dah awal-awal angkat bendera putih.

Mana pergi puak-puak UMNO yang konon lantang sangat? Suarakanlah kebaculan pucuk pimpinan anda itu.

Dah lama rakyat tunggu adakah BN akan bertanding di Penanti. Hari demi hari, BN fikir punya fikir, akhirnya tidak mahu bertanding. Aduhai! Bagi alasan baik punya taknak betanding. Lu punya suka la!

Dengar kata ada calon bebas akan bertanding. Kalau takdalah calon bebas ni, dah PKR menang tanpa bertanding. Tetapi soal demokrasi tak berbangkit soal membazir duit rakyat. Demokrasi datang dari suara rakyat yang inginkan sesuatu terbaik.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan