Follow je lah..

Khamis, 20 Ogos 2009

Inilah Jalan Ke Syurga


Jalan dari kalangan Anbia', Siddiqin. Shuhada', dan orang-orang yang Soleh. Orang seperti ini sudah di 'konfom' ALLAH berada di jalan yang lurus dan dianugerahkan syurga yang sedia menanti. Mereka juga manusia biasa seperti kita, tetapi mereka selamat kerana Islam menyelamatkan mereka.

Sekarang kita nak cerita, pendek kata orang yang tidak ikut Islam, tidak sokong Islam, dan melawan Islam mereka bukanlah dari kalangan itu. Mereka ini sebenarnya satu golongan yang jauh dari hidayah. Bicaralah apapun, jika pintu hati masih tutup, mereka tidak akan mengimani.

Kita mahukan Negara Islam (negara yang betul-betul melaksanakan syariat dari segala aspek). tapi sekarang negara kita bebas, nak undang-undang konvensional ada, Islam pun ada. Nak bank Islam ada, yang tak Islam pun ada. Begitulah hampir semua aspek dalam negara kita.

Bukan menurut Islam namanya jika mengambil sebahagian, dan meninggalkan sebahagian daripada tuntutan Islam. Aurat lelaki dan perempuan masih tidak ada satu penguatkuasaan yang kukuh, malah ramai juga dikalangan pembesar negara, masih tidak tutup sempurna aurat mereka.

Kita mengajak mereka untuk kembali ke jalan yang lurus. Jalan yang akan menemukan mereka ke syurga akhirnya. Ini sahaja laluan yang kita ada, jika masih ingkar dan tidak mahu mengorbankan kepentingan wang dan harta semata-mata mengikut ajaran Islam, anda sudah tersimpang jauh.

Kalau amal Islam setakat pada kahwin, mati, dan baca doa makan, baik hentikanlah. Jangan nak bertopengkan agama sahaja, sebaliknya perintah yang lain dari ALLAH tidak dititikberatkan. Maklumlah hak individu, itu kata mereka. Tetapi tidak, kita mahu menyelamatkan mereka dari seksa api neraka yang sangat besar.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan