Follow je lah..


Sabtu, 22 Ogos 2009

Merdekakan Diri Dari Menjadi Pak Turut Manusia


Itu adalah nasihat daripada Tuan Guru Nik Aziz. Ujarnya mahukan manusia ataupun khususnya orang Islam agar menuruti perintah Nabi Muhammad SAW. Mentaati ketua ada batasannya selagi tidak lari dari dasar yang dibawa oleh Nabi Muhammad.

Keadaan menjadi pak turut membuta tuli akan membinasa diri. Termasuklah sekali dalam pasukan beruniform. Kita ada Tuhan iaitu ALLAH, dan itulah tempat taat setia kita sepenuhnya. Dalam erti kata lain, kami dengar dan kami taat kepada ALLAH.

Kerana takut akan hilang kerja dan menerima susah, orang sedia mentaati manusia dan menggadaikan ketaatan kepada ALLAH. Perkara ini lah yang akan mendatangkan kemurkaa dan akhirnya kita menerima bala seperti H1N1. Maka ini bukan soal yang remeh lagi.

Biasa juga terjadi kepada para wartawan yang tidak jujur dalam melaporkan sesuatu berita demi mengikut dasar gelap oleh editor mereka. Kata Nabi, katalah benar walaupun ia pahit. Sesetengah mereka menyembunyi maklumat dan lebih teruk, memalsukan maklumat sehingga tercalar aib seseorang itu.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan