Follow je lah..


Sabtu, 31 Oktober 2009

Apabila Pakatan Ditinggalkan

Sudah menjadi resam dalam politik keluar masuk parti. Sama ada difaktorkan kepada kematian ataupun yang dilakukan kerana kehendak diri. Tidak menjadi masalah besar jika yang keluar parti itu ialah seorang dua ahli-ahli biasa yang tidak dikenali, ini kerana mereka seperti ini adalah orang bawahan sahaja.

Namun apabila mereka yang sudah menempah nama di persada politik tanah air keluar parti, mampu memberi impak. Impak itu samada kepada parti ataupun kepada diri orang tersebut. Apa yang tak kena, parti yang sebelum ini mereka perjuangkan tak kena, atau diri mereka yang sudah hilang akhlak dan maruahnya. Antara dua ini tiada jawapan lain kerana masakan daun bergoyang jika tiada angin yang bertiup.

Oleh itu, dasar parti mesti kukuh dan berada pada jalan yang lurus. Hala tuju parti dapat dijaga bersama berbanding menjagai disiplin setiap ahli yang begitu ramai jumlahnya. Biar parti yang baik, dan orang di dalamnya juga orang yang baik.

Sekali-sekala sikap mereka yang keluar parti menimbulkan kebencian. Di Malaysia, hanya ada dua sahaja gergasi politik iaitu BN dan Pakatan Rakyat. Antara dua ini pilihlah ataupun mungkin anda lebih selesa untuk berada atas pagar. Jalan ini hanya sekali dilalui, dan mustahil untuk anda membuat u-turn.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan