Follow je lah..

Selasa, 1 Disember 2009

BN Mengalihkan Isu Royalti


BN memang macam itu, mengamalkan politik murahan. Sejak kebelakangan ini lebih teruk lagi apabila BN dan konco-konconya sedaya upaya menghentam Tuan Guru Nik Aziz. Selepas satu-satu isu, sehingga sekarang mereka masih tidak serik.

Barangkali pada pandangan mereka, Tuan Guru Nik Aziz adalah satu nadi yang menjadi Kelantan dikuasai PAS dan Pakatan menjadi kuat. Sebab itulah mereka sedaya upaya tanpa henti berusaha melemahkan semangat TGNA dan menggoyangkan pentadbirannya. Biasanya ia timbul kerana sifat hasad ataupun teknik alternatif yang dipanggil teknik kotor.

Kerajaan Kelantan menuntut royalti. Itu hak mereka! Sekian lama mereka meminta agar dipulangkan semula sejak dari zaman Mahathir hinggalah ke zaman Najib. Semua PM tidak mengutamakan rakyat, sebaliknya rompak duit rakyat.

Minyak yang ada itu adalah milik Kelantan. Nilainya terlalu berharga mahalnya. Oleh itu, kerajaan pusat tidak mahu Kelantan yang ditadbir PAS memiliki kekayaan itu. Pun begitu PAS menuntut hak itu bukan kerana tamakkan harta dan wang, tetapi ia hak rakyat Kelantan.

Oleh itu, BN cuba menutup isu ini atau mengalihkan pandangan rakyat. Cuba menggembar gembur isu doa TGNA dan mewujud kontreversi yang baru. Hal royalti kerajaan pusat tidak pernah berani berbincang secara terbuka apatah lagi berdebat pula.

TGNA berdoa, kita 'amin' bersama. Doa adalah senjata mukmin. Kecelakaan besarlah bagi orang yang zalim seperti mana yang termaktub di dalam Al-Quran. Bala untuk mereka supaya mereka menerima setimpal apa mereka lakukan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan