Follow je lah..

Isnin, 7 Disember 2009

Orang yang Akan Pecah Perutnya


Makan benda haram kadang kala kini boleh dipandang sebelah mata. Mana tidaknya, sejak menjadi anak kecil lagi, ibu bapa merela anaknya makan pada benda haram. Contohnya makan makanan yang tiada kesahihan halal atau mengambil kekacang yang dijual secara terbuka di pasar raya.

Apabila sudah besar, darah haram menjadi daging. Apatah lagi orang itu yang bergear ketua, pemimpin, dan sebagainya. Apatah lagi orang itu lah yang membuat dasar dan tergamak merampas harta rakyat, anak miskin dan yatim piatu. Itulah umpamanya jika royalti tidak diberi kepada mereka yang berhak.

Orang yang makan pada benda haram, doanya tidak dimaqbulkan dan layak dimamah ileh api neraka. Nauzubillah. Kadang kala di dunia lagi sudah diebri balasan seperti hidup tidak bahagia, harta tidak pernah cukup, dan hidup penuh dalam takut.

Orang yang zalim sudah Tuhan sendiri meletakkan mereka pada lurah kebinasaan. Siapakah orang yang zalim itu?

Kerana duit, manusia hilang saudara dan bunuh sesiapa. Jika ada satu telaga minyak, mesti lagi mahu telaga minyak yang kedua, jika ada dua, mesti mahu yang ketiga. Inilah karenah kita manusia.

Royalti adalah su yang tidak dapat dilindung lagi. PAS telah bermain baik dengan isu ini untuk meruntuhkan pasukan UMNO. UMNO pula kelu untuk berhujah dan tidak lain membebel-bebel dalam surat akhbar mereka.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan