Follow je lah..


Rabu, 12 Mac 2008

Zakaria Meninggal

Berita radio RTM jam 9.00 pagi hari ini memberitahu bahawa Zakaria Md Derus telah meninggal dunia malah selain itu banyak sms mengenai berita ini telah pun tersebar. Arwah ialah bekas exco Selangor yang pernah dipenuhi kontrovesi rumah banglo mewah telah pergi buat selama-lamanya. Sebagai orang Islam, kita meyakini dari ALLAH kita datang kepada ALLAH kita kembali dan salam takziah juga diucapkan kepada ahli keluarganya. Kehidupan dan kematian adalah ujian dari ALLAH untuk melihat siapakah yang paling baik amalannya.

Dalam satu hadis Nabi S.A.W, apabila meninggal anak Adam, tiga benda akan mengiringinya ke perkuburan. Tiga perkara itu ialah hartanya, ahli keluarganya, dan amalannya. Dua akan pergi meninggalkan dia setelah disemadikan dan satu yang akan bersama dengannya menemani di dalam kubur. Dua yang meninggalkan anak Adam itu ialah harta dan ahli keluarganya, dan yang kekal bersamanya ialah amalannya.

Semoga arwah diampunkkan dosanya dan kepada ahli keluarganya dinasihatkan untuk membuat pengisytiharan kepada rakyat Selangor terutamanya jika ada sebarang hutang atau hak yang belum ditunaikan oleh arwah moga-moga ahli keluarga arwah dapat membantu melangsaikannya seupaya mungkin. Begitu berat sebenarnya menjadi seorang pemimpin ini kerana tanggungjawab yang kelak akan dituntut pimpinannya dan ditanya oleh ALLAH.

1 ulasan:

inda berkata...

ntah...suda2 la tu..sian die tengok die kena pangank dpan media pasl umah toh pon da timbul ase simpati walopun munkin die salah..al-fatihah tok diye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan