Follow je lah..

Rabu, 2 April 2008

KeranaMu ALLAH

Siri 2 (Akhir)
Kemuliaan sesuatu itu akan terpancar dari ketaatan kepada ALLAH. Malah usaha munajat seperti ini adalah sentiasa dialu-alukan oleh rakyat. Kita yang telah sekian lama gersang di bumi sendiri, memerlukan siraman air ibadah supaya kembali subur dan segar di bumi ini. Janji Tuhan bahawasanya kesyukuran akan dibalas dengan nikmat yang lebih banyak adalah benar dan dinanti. Kami pasti akan bersyukur pada nikmat terbesar Mu iaitu nikmat Islam dan Iman yang menyinar semula.

Malam ini adalah malam penghargaan kepada rakyat Selangor yang telah membuat keputusan cemerlang dalam pilihanraya. Dari rakyat kepada rakyat sebagai agenda. Selangor sebuah negeri yang maju dan mempunyai banyak aset penting adalah milik Barisan Rakyat. Bukan milik menteri dan bukan milik exco, tapi ia adalah milik rakyat. Amanah, yang berat lagi mencabar.

Kini sudah menjadi kenyataan yang kita memiliki Selangor. Selangor bukannya milik orang-orang tertentu, tetapi ia adalah milik rakyat. Makkal Sakti. Membersihkan Selangor dari jelaga korupsi merupakan insiatif baik. Memulangkan dan meringankan bebanan atau hak rakyat adalah keutamaan. Contohnya pada 1 Jun 2008, 20 meter padu air kegunaan domestik bagi rakyat Selangor adalah percuma. Kerana air adalah asas keperluan manusia. Air untuk semua.

InsyaALLAH selepas ini, Stadium Shah Alam yang bersebelahan Stadium Malawati ini bakal mencatat sejarah dengan perhimpunan mega rakyat. Kita datang sebagai sokongan. Dari bayi, kepada kanak-kanak, dari kanak-kanak kepada dewasa, dan dari dewasa kepada orang tua, semua hadir bersama memenuhi ruang kosong stadium ini. Di situlah kalimah ALLAH dibesarkan dan cahaya iman cerah berkilat. KeranaMu ALLAH. Takbir! ALLAHUAKBAR...


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan