Follow je lah..


Ahad, 30 Mac 2008

Surat Kepada Haji Hadi


YB Tuan Guru Haji Hadi Abdul Awang
Presiden PAS

YB Datuk Seri,

Alhamdulillah ALLAH Taala yang memiliki seluruh alam semesta serta sekalian kerajaan langit dan bumi telah memakbulkan doa dan munajat kita.

Setiap butir air mata umat yang telah gugur selama ini telah semakin terjawab sebahagiannya. Berkat kepimpinan YB Datuk Seri, antara apa yang kita ikhtiarkan dan hajati selama ini dengan apa yang tersimpan 'di atas sana' buat kita.

Bagaikan bersamanya paksi Ka'abah dan Baitul Makmur, maka bersahut jualah akhirnya persamaan tu dalam pilihanraya pada 8 Mac 2008 lalu.

Antara hajat di bumi dan takdir di langit yang tersusun rapi dalam satu persetujuan itulah kita kini sedang sama-sama tunduk, mengisi sebuah kesyukuran justeru terlalu khudu' menerima ujian kemenangan.

Tahniah yang sejujurnya buat Datuk Seri dari saya.

Dalam meneruskan fasa perjuangan berupa pengisian di negeri-negeri 5+1, saya masih terasa akan perlunya kita untuk berhati-hati.

Terkini, setelah membaca dan mengikuti renatak respons rakan-rakan pimpinan kita di dalam PAS dan BA pada umumnya, yang mengatur langkah apa yang dinamakan sebagai 'era pembaharuan 100 hari', mungkin ada baiknya kita menyegerakan langkah mewujudkan badan penyelaras peringkat pusat.

Ia wajar berfungsi sebagai badan penentu keutamaan program bertindak mengisi perlaksanaan manfiesto 'Negara Kebajikan' mengikut marhalah di negeri-negeri dikuasai pembangkang.

Apa yang mustahak diawalkan harus didahulukan dan apa yang mungkin kurang prioriti bolehlah dikemudiakan. Mungkin, jika hikmahnya sesuatu itu tidak disebutkan, maka ia seeloknya didiamkan saja buat sementara waktu.

Dalam keghairahan menerima kemenangan, kita perlu cermat di sini. Sesungguhnya, ini saya kira teralu penting kerana kehadiran kita terkini cukup diikuti oleh seluruh lapisan rakyat dan seteru kita.

Buat diri saya sendiri, InsyaALLAH; saya akan lebih berhati-hati untuk mendokong roh kesedaran ini.

Semoga keadaan kita yang saling pesan memesan ini akan sentiasa dipimpin oleh petunjuk dan keredhaan dariNYA jua.

Wallahua'lam.

Nik Abdul Aziz Nik Mat
Mursyidul Am PAS.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan